måndag 1 april 2013

Skolan för Självutveckling i Frihet och Harmoni (SSFH)

På 90-talet var vi några alternativare som startade "Livsuniversitetet" (LU) på Väddö. Jag var då LU:s förste ordförande.
Vi hade en föreställning på Skansen och sålde "andelar" där vi fick in flera hundra tusen kronor. Ett större landområde köptes in på Väddö, med tanken att bygga på. Tanken var god, men folks olika viljor om kunskap och egendom gick isär, vilket då ledde till separation.

Tänk om den "frukt-ans-värda" kunskapen hade rått och från denna låta det materiella manifesteras, in due order, så kunde denna "tanke-kunskaps-planta" vuxit och frodas till ett frukt-ans-värt kraftfullt träd med rötter ner till Australien. Kunskapen om det eviga livet helt utan lidande hade fått chansen att etableras i vårt samhälle, LU hade blivit en flödande, livets kunskapskälla där nya studenter, doktorander och "professorer" skulle knoppas av. Mina egna förvärvade och för-ärvade kunskaper och levnadssätt existerar inte inom den etablerade akademiska sektorn och det finns således inga traditionella Opponenter som kan förstå de frukt-ans-värda sammanhangen. Hursomhelst, fröna till ett alternativt Universitet såddes på 90-talet och med mycket kärlek men tidsanden börjar nu att bli mer mogen så att tankerötterna ska kunna se dagens ljus. Dagens skola har fått sina berättigade törnar, ty livet är ingen dans på rosor utan på törnen. De dåliga och försämrade betygen och prestationer som nu uppmärksammas i skolans värld är bara ett symtom på människans energi-tillstånd och lidandets accelleration mot en kulmination.

Det Nya Univers(um)-tetet skulle förslagsvis kunna ha ämnena Självkännedom och Självinsikt med Iridologi, Cheirologi, Numerologi, Enneagram samt Biologisk transmutation, Esoterisk arkeologi, Den Nya Näringsläran, Människans strukturer, hur man får Evigt Liv och kan leva ett liv utan sjukdomar och i harmoni, Vatten-och Frukt- strukturologi, Ansiktsläsning, Akupunkturlära, TES-modellen, Nya Relativitetsteorin, Drömtydning, Auraläsning och auratolkning, Healing, Symbol-tolkning, fritt skapande måleri och dans med vissa grundläggande kunskaper i färglära och danssteg, jazz och kosmisk, rytmisk musik, instrumentlära, yoga, Kosmisk Centrering, samt Kostens betydelse för människans utveckling i sin helhet dvs Den Nya Människan i ett nöt-skal, jag menar i ett fruktskaligt kärnhus.

- Ja,ja allt det där "flummet" är nog bra, men det ger inget jobb i vårt samhälle, kanske många tänker.- Så sant så sant, jag menar bara om man skulle tröttna på den traditionella skolan så ställer jag upp med mina "flum-ämnen" (FLUM=Frihet med Ljusa Under i en Medvetandeutveckling).Bäst är nog i dagens samhälle att välja en traditionell utbildning, men jag håller fast vid min vision att skapa en ny skola som skulle kunna heta Skolan för Självutveckling i Frihet och Harmoni (SSFH).







1 kommentar:

  1. Denna skola hade behövts,jag hade absolut gått ,så mkt av det du tagit upp av ämnen jag vill lära mig,i min gamla skola mådde jag dåligt å tvingades lära mig saker jag inte hade något som helst intresse för ,denna skola hade helt klart varit något för själen som gav lycka :-D

    SvaraRadera