onsdag 16 mars 2011

Bevara hälsan i en radioaktiv miljö

Jag är inte den som vill oroa folk men det är alltid bättre att förekomma än efterkomma. Jag ska ge min syn på hur man kan förebygga och kanske helt befria sig från olika sjukdomar, radioaktiv smitta och olika typer av sk pandemier. Antag nu att det blir ett utsläpp av radioaktiv strålning där cesium och strontium (från uran) kommer att smitta ner vår natur och våra kroppar. Först lite basfakta som är självklarheter för mig:
ALL uppvärmd mat leder till att de röda blodkropparna klumpar ihop sig och bildar "myntrullar". Detta leder till att de röda blodkropparna deformeras och att syresättningen i olika organ inklusive hjärnan avtar. Detta har jag upprepat ett flertal gånger i mina nyhetsbrev. Alla vet säkert vid det här laget att radioaktivitet påverkar allt i så väl vår inre som yttre natur. De vita blodkropparna förstörs av denna strålning och det gör dom även av köttprodukter, mejeriprodukter, pastöriserade och homogeniserade mjölkprodukter.
Så fort en människa tex äter en hamburgare så kommer de röda blodkropparna att klumpa ihop sig. Jag har sett detta i min egen forskning. Detta för med sig försämrad syresättning i kroppens olika organ och påverkar hela metabolismen. När jag var yngre och tex åt kokt eller stekt kött var det som om nån hade klubbat mig i huvudet. Jag blev så trött att jag måste lägga mig och vila.
När man äter råa grönsaker, bär eller frukter klumpar INTE de röda blodkropparna ihop sig utan förhåller sig fria till varandra. Om vi vill uppnå den Stora Friheten så måste vi även ge våra kroppsliga röda blodkroppar frihet utan deformationer. När rädslan infinner sig i vår kropp eller utanför försöker vi klamra oss fast vid varandra. När denna rädsla försvinner, pga vår medvetenhet, bidrar det till vår efterlängtade frihet som leder till harmoni dvs No Harm.

Jag har ofta upprepat att kött av olika slag är det sämsta en människa kan äta samt att det inte finns någon annan "föda" som ställer till så stora problem i vårt samhälle.
Antag nu att vi skulle bli smittade av Japans eller något annat kärnkraftverk hur kan vi då förbereda oss för att minimera verkningarna?
Det mest sunda och radikala är att enbart äta råkost och inte värmebehandla någon mat. Då får man ju också en kraftig energibesparing som gynnar människans utveckling mot frihet i alla sammanhang, och moder Jords "lymfa" (oljan) kan få vara kvar i sitt naturliga element.
För de flesta är det svårt att förändra sina kostvanor från blandkost till råkost. Om man tex tar vulkansandkuren, som jag skrivit en hel del om sista tiden, så påskyndar man avgiftningen och det underlättar övergången till andra koststadier. Detta har erfarenheten visat. Det finns mycket kunskap inom den traditionella medicinska vetenskapen MEN när det gäller hur man botar eller förebygger sjukdomar eller radiaksmitta är kunskapen nästan obefintlig pga att man inte ser orsakssammanhangen i ett vidare perspektiv.
Än en gång upprepar jag: Vulkansanden, som jag själv har ätit i många år, är godkänd av EU för att kunna ges till djur!!!!
Det finns tillräcklig mängd forskning om vulkansanden som gjorts på djur för att bekräfta dess förmåga att binda till sig tungmetaller och strålning som tex strontium och cesium och att den inte släpper ifrån sig detta i våra biologiska kroppar. Var kan jag hitta ett bättre kroppsreningsmedel?

Om man nu inte, vid ett radioaktivt nedfall, vill övergå enbart till rå föda som grönsaker, nötter, frukter och bär och vill fortsättta som blandkostare kan man tillföra kroppen extra syresättande och nyttiga jästsvampar som tex Zelloxygen, extra c-vitamin i överdoser, koka all mat i vulkansandvatten för att få bort den radioaktiva strålningen med upp till 80%.
Man kan vidare tillföra extra vitaminer, mineraler och spårämnen som tex finns i Spirulina men även klorofyllrika grönsaker som grönkål och vetegräs. Klorofyllrika grönsaker och växter är viktiga för att hålla en ev kontaminering på låg nivå. Man kan tex köpa på sig torkat korngräs, vetegräs, spirulina, chlorella, ekologiska fruktjuicer osv.
Vi kanske ska göra som många amerikaner och köpa på oss ett krisförråd och gräva ner oss? Det Amerika gör verkar ju smitta av sig på oss nordbor.
Låt oss hitta våra egna VÄGAR ty vi är kunniga nog att både förebygga och bota om det nu finns rena ÖRON att lyssna med.

Immunsystemet och de röda blodkropparna mår bäst av att man tillför kroppen RÅ FÖDA, sen är det upp till var och en om det blir till 10, 30, 60 eller 100%. Ju mindre rå föda man äter desto mer måste man tillföra kroppen av andra naturmedel. JUST CAUSE AND EFFECT.
 
SAMMANFATTNING
Det som händer i Japan nu är en "varningens klockringning" som vi fortfarande kan lära oss mycket av och handla därefter.
Förödelsen i Japan kommer sannolikt att påskynda alternativa energikällor och befria oss från oljeberoendet. Jag ser fram emot det!
Att använda "strutsbeteende" vid fara löser inga problem. För egen del som frukterian räds jag varken radioaktiv strålning, cancer, pandemier, virussmitta, elaka bakterier, svampar eller andra "farsoter" som komma skall. Naturen tar ALLTID ut sin rätt att ge kärleksfulla prövningar till jordebarnen för att de, i en bestämd framtid, ska kunna nå det osårbara tillståndet i HARMONI. 

Det var en gång ett BI som blev berövad sin honung. Biet frågade förövaren: - Varför tar ni min honung och ersätter den med sockervatten och pannkakssmet?
Förrövaren sa: - Vi tycker om honung och vi har kommit underfund med att den är bra att bl.a ha i mjölk när vi blir sjuka.
Biet svarade: - Vi ger dig nu ett val. Antingen låter du vår honung vara och vi fortsätter att pollinera blommor till frukt eller så kommer alla mina världens bi-vänner att vända våra gaddar mot er i ilskna bisvärmar. - Förrövaren svarade: - Jamen vi ersätter ju honungen?  Biet samlade nu sina bi-härar med vässade gaddar och angrep människan där många dog av allt bigift dom fick i sig. "To be and always to be and let the bee be". Detta skiljer sig från Hamlets: "To be or not to be"............
Oberoende av tid och rum kommer det att gälla: SOM MAN SÅR FÅR MAN SKÖRDA.
En liten tanke: När det nu finns så många kärnkraftverk på jorden med all den radiaksmitta som faktiskt redan finns så kanske Moder Jord hjälper oss att "kapsla in" denna farliga strålning med vulkansand från riktiga kraftfulla VULKANUTBROTT...

Låt Solens strålar fånga dina tankar till fruktgivande odlingar i en framtida BY av FRIHET.
Carpe Diem

1 kommentar:

  1. Här är en länk om en metod att neutralisera radioaktivt kärnavfall för slutförvaring
    http://members.cox.net/theroyprocess/

    SvaraRadera