söndag 13 mars 2011

KÄRNKRAFT - HÄRDSMÄLTA

År 1963 praktiserade jag, under min ingenjörsutbildning, på Atomenergi i Studsvik, som jag skrivit om tidigare. Kraften som fanns i uran var då en "välsignad gåva till mänskligheten", och jag var helt såld på att ägna mig åt denna teknik och bli kärnfysiker. Under några år på 80-talet var jag kärnkraftmotståndare men blev sedermera "den bästa av alla kärnfysiska yrken nämligen "KÄRN-FRUKT-FYSIKER". En utbildning till detta borde finnas nu i den Nya Tidsandan. När vi alla som jobbade på Atomenergi gick in och ut i reaktorområdet bar vi på sk dosimetrar för att ha koll på om vi blivit radiaktivt smittade eller ej. Jag kommer ihåg några utländska forskare som arbetade med radioaktiva ämnen som fick stanna hemma under längre tid pga av för stora stråldoser.
Det som nu händer i Japan är egentligen inget oväntat men när det händer så verkar vi alla bli så överraskade, trots alla tekniska säkerhetsåtgärder som vidtagits.
Om jag på 60-talet hade vetat att vulkansand kan binda till sig cesium- och strontiumstrålning så hade jag ju självklart ÄTIT vulkansand varje dag för att undvika att bli kontaminerad av denna farliga och dödliga strålning.
Jag var den första att äta en speciell sort av vulkansand 1988 som kroppsrening. Jag hade letat "med ljus och lykta" efter det bästa kroppsreningsmedel som en människa kan få för att bli av med skadliga parasiter, bakterier, svampar, tungmetaller, toxiner av olika slag SAMT strålning. "EUREKA" just det! Jag hade funnit det. Under ett flertal år hade tusentals människor i Sverige testat vulkansanden som kroppsrening och kvicksilverförgiftade människor med amalgamfyllningar med livräddande resultat. Inte EN ENDA människa har fått negativa verkningar av denna speciella sort av vulkansand utan tvärtom. Det talar ju sitt tydliga språk.
Den 12.5.2005 kom ett beslut från Länsstyrelsen i Sth Län, Juridiska enheten, på mitt överklagande om förbud att sälja detta under-bara kroppsreningsmedel: "Stockholms miljö-och hälsoskyddsnämnd beslutade den 27 maj 2004 med stöd av 25§ livsmedelslagen att från dagen för delgivningen av beslutet förbjuda Vulkansandbolaget AB att saluhålla så kallad vulkansand under beteckningen "Cleanolina" ". Dom ansåg att det var skadligt att förtära utan att ens ha satt sig in i ämnet och utan att ha läst ett enda vetenskapligt arbete om denna vulkansandsort. Vulkansanden blev, enligt min mening, betraktat som ett HOT mot den rådande medicinska monopolmaffian. Detta pss som nu händer med homeopatiska medel inklusive naturmedel av olika slag som säljs via hälsokosthandeln. EU har redan förbjudit användningen av icke registrerade homeopatiska medel. Smartaste sättet att kontra mot detta förmynderi har jag skrivit om i ett annat nyhetsbrev som snart kommer att publiceras även på Facebook.

Det är känt sen urminnes tider att tex afrikanska kvinnor under graviditeten åt olika lersorter för att få snabbare tarmtömningar och att må bättre under havandeskapet. Min egen dotter åt tex denna vulkansandsort under sin graviditet med ett välskapt barn.
Inget nytt under Solen således. De som känner mig vet att jag inte bryr mig om den okunskap som finns utbredd hos våra myndigheter utan jag har fortsatt ge vulkansand till medmänniskor som mår bra av det. Om myndigheterna vill bura in mig för detta är dom välkomna eftersom dom kommer att vara de stora förlorarna.

Nu till härdsmälta i kärn-kraft-reaktorer:
Antag nu att några härdsmältor uppstår i några kärnreaktorer i Japan. I en kärnreaktor är det mycket höga temperaturer pga kärnreaktionerna. Om det finns för lite av sk Moderator (tungt vatten) som ska kyla ned uranstavarna i själva hjärtat av reaktorn kan överhettning ske vilket ökar trycket och risken för en härdsmälta. I Japan har man därför släppt ut en del radioaktiv ånga för att lätta på trycket för att i bästa fall undvika en härdsmälta.
Om jag hade varit ansvarig för säkerheten skulle jag tillföra tungt vatten eller VATTEN MED VULKANSAND I. Vulkansanden absorberar effektivt radioaktiv strålning upp till 80%.
VAD JAG VILL SÄGA MED ALLT DETTA ÄR: HA I BEREDSKAP HEMMA VULKANSAND SOM NI KAN ÄTA IFALL RADIOAKTIVA VINDAR SPRIDER SIG PÅ ETT SÄTT SOM RISKERAR ATT KONTAMINERA ERA KROPPAR MED ALLT VAD DET FÖR MED SIG. Det har vetenskapligt visat sig att kontaminerat kött, med Cesium, som kokas i vulkansandvatten, blir av med upp till 80% av denna farliga strålning. Detta betyder att: om våra grödor blir kontaminerade med radioaktiv strålning bör man koka allt från potatis till kött i vulkansandvatten för att få bort strålning, skadliga bakterier och andra toxiner och även tungmetaller. DETTA HELT I MOTSATS TILL VAD VÅRA MYNDIGHETER TROR SIG VETA OCH REKOMMENDERAR.

Alla japaner som befinner sig i riskzonen borde enligt min mening äta vulkansand varje dag under längre tid för att minimera skadeverkningarna. Att äta jodtabletter räddar inga liv.
Men TRON är ju en starkt "botande" kraft men KÄRLEKEN och SANNINGSKRAFTEN ÄR STÖRST. Vi lever nu i en Ny Tid där många tar "kvantfysiska och kvantandliga" språng till en utvecklingsnivå som människan tidigare aldrig upplevt. VARFÖR INTE DÅ TA VARA PÅ DENNA? Vi har allt att vinna och ohälsan att försvinna!

Det är ingen konst att bota en sjukdom, konsten är att bota en omedvetenhet.

Carpe Diem
Tord Lyseving

3 kommentarer:

  1. Tack..insiktsfullt...

    http://mjolkpallen.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Några har reagerat på mitt råd att äta vulkansand. Det finns en hel del kritiska artiklar man kan läsa om vulkansanden på internet.
    Denna produkt har jag förmedlat till mina medmänniskor sen 80-talet och hela 90-talet. Alla skriverier om denna vulkansand är ensidigt och okunnigt vinklade. Bra att det tas upp igen! En privatperson skickade i början av 2000-talet in en burk vulkansand till Livsmedelsverket (LMV) för analys. Hon ville stoppa försäljningen av detta underbara kroppsreningsmedel.
    LMV gjorde en test i ren saltsyra dvs pH=0 och löste ut 7,1 mg bly per kg vulkansand. Om man löser något i ren saltsyra så löser man upp det mesta - även magsäcken! I magsäcken kan pH-värdet vara mellan 1 och 4. För egen del har jag pH=4 (som frukterian). De flesta har lägre pH-värde, beroende på vad man äter. Om man skulle ha ren saltsyra i magsäcken skulle den lösas upp helt. De som laborerat med ren saltsyra vet hur frätande det är. När nu LMV hade löst ut allt vad som fanns i vulkansanden ville dom ju förbjuda spridningen av den. Sen 80 och 90-talet har tusentals människor ätit vulkansand med fantastiska hälsobringande resultat. En del av dessa kan man läsa om i min bok "Skönhetskuren Cleanolina". Vulkansand är enligt EU tillåtet att säljas till djur.

    Jag har läst hundratals forskningsrapporter om denna vulkansands effekter på djur som tydligt visar på enbart goda effekter och utan biverkningar. Dessa vetenskapliga arbeten har varken LMV eller massmedia ansträngt sig att ta del av. Professor emeritus Jan Erik Otterstedt, som under många år forskat på vulkansand, höll med mig om allt vad jag sa om vulkansandens egenskaper och han betonade extra mycket att denna produkt som jag hade hade en mycket stark bindningseffekt till tungmetaller som inte löses ut i en människas magsafter med det pH som gäller där utan tvärtom. Myndigheterna lyssnade inte på detta. Tidningar, både Aftonbladet och Falukuriren m.fl gick helt på LMVs linje eftersom dom inte lyssnade på vad jag hade att säga. Dom vill ju sälja sensationer och skandaler, inte ta reda på fakta och hjälpa folk att få en bättre hälsa. Detta vet väl de flesta vid det här laget. Dom (myndighets-och läkemedelsmaffian) hade bara bestämt sig för att stoppa detta naturliga, hälsobringande medel. Det blev ett för stort hot mot det rådande traditionella medicinska etablissemanget. Det var FÖR bra för att vara sant och så enkelt och billigt. Sanningen är ju enkel och okomplicerad och mer nu än tidigare.
    Varför släpper jag då inte taget om denna produkt? Jag har gjort det partiellt eftersom jag inte behöver inkomsterna från den MEN vulkansanden har räddat liv och min förhoppning är att LMVs klavertramp gör att dom faller på eget grepp alltså automatiskt. Jag ser fram emot en "fight" med dem som dom kommer att förlora. Jag försöker ju i första hand använda TANKENS kraft som i detta fall är synkroniserad med SANNINGSKRAFTEN. En myndighet ber inte om ursäkt eller ger skadestånd utan långdragna rättsprocesser. Jag har all forskning på min sida och LMV har bara sitt genanta klavertramp på sin.
    Fortsättning följer i nästa kommentar

    SvaraRadera
  3. När LMV hade gjort sin analys i ren saltsyra kontrade jag med en mer utförlig analys på ett certifierat laboratorium, där man analyserade vulkansanden i pH=1, pH=2 och pH=3.
    Resultaten blev: Vid pH=1 utlöstes 0,33 mg bly, vilket är 20 ggr mindre än vid pH=0. Vid pH=2 blir värdet 0,018 dvs 400 ggr lägre värde än vid pH=0. Vid pH=3 utlöstes 0,004 mg bly, vilket är 1750 ggr lägre värde än vid pH=0. Detta visar tydligt att vulkansanden har en starkt bindande effekt till tungmetaller vilket all forskning också visar och bekräftar.
    Därför används vulkansand för bl.a vattenrening. Vulkansandens fantastiska förmåga att binda till sig bl.a tungmetaller men även strålning, skadliga bakterier, svampar och andra toxiner är unikt bland naturliga medel och obestridligt. Skulle jag rekommendera vulkansanden till min egen dotter under hennes graviditet om den hade egenskapen att blyförgifta henne? Den som går in på LMV och studerar olika matvaror eller tex choklad kan lätt se vilken uppsjö av skadliga tungmetaller som dessa varor innehåller. Så enligt min mening borde alla blandkostare och chokladälskare varje dag äta minst en matsked vulkansand för att hålla dessa skadliga tungmetaller på en låg nivå.
    Om nu vulkansanden hade varit farlig och förgiftat folk varför finns det då inte en enda människa som drabbats av denna blyförgiftning som LMV vill påskina?
    Jag avslutar här och litar på den ökande medvetenheten vi nu får när vi äntrar nionde trappsteget i Mayakalendern. De som vill ha en "livförsäkring" mot radioaktiv smitta och andra smittor och sk epidemier, rekommenderar jag starkt min underbara, hälsobringande vulkansand. Japanska befolkningen skulle behöva äta denna vulkanprodukt för att minimera skadorna av en eventuell radioaktiv smitta. Uppenbarligen är det ännu inte dags att ta emot denna gåva utan människan ska, enligt "karmalagen", ännu ha sitt lidande en tid famöver.
    Forskningsresultat av vulkansanden visar tex att fiskar och andra djur som fått denna vulkansand lever längre och vissa sjukdomar bara försvinner i djurbesättningar. Detta är studerat och vetenskapligt belagt.
    Vem som helst kan fråga LMV, Socialstyrelsen, Läkemedelsverket eller andra myndigheter som anser sig veta vad som är bäst för människans hälsa om det går att överleva på bara frukt. Vad tror ni svaret blir? Jag litar till folks sunda förnuft och SANNINGSKRAFTEN KOMMER ALLTID ATT SEGRA. Ett tips till myndigheterna och den medicinska forskningen:
    Studera vulkansanden på en population, 1000 människor, och utvärdera sedan resultatet. Jag vet vad det blir men det borde vara en intressant erfarenhet för det medicinska etablissemanget. Många doktorander kan knoppas av från dessa studier. Själv fortsätter jag och mina vänner att då och då äta denna vulkansand oberoende vad myndigheterna levererar för skrämselskott. Ingen rädder för den stygga vargen här, alla som vet, alla som vet...
    Jag envisas med att upprepa: Det är ingen konst att bota en sjukdom konsten är att bota en omedvetenhet.
    Det viktiga är inte att tro på mig utan att tro på sitt eget sunda förnuft. Det är dags nu att ta ett större EGET MEDVETET ANSVAR och inte låta sig skrämmas och styras av Okunskapens Makthavare.

    Carpe Punktum!

    SvaraRadera