tisdag 15 januari 2013

BUDDHA - DEN UPPLYSTE

Jag hade ett andligt samtal med Buddha där han berättade: -"Jag valde ett fikonträd (Bodhiträdet) att sitta och meditera under för att få tillgång till alla mogna, färska fikon. Jag visste att fikon var väldigt laxerande och skulle hjälpa till att rensa ut en massa skit ur mitt tarmsystem och således en kroppsrening i sin helhet.
Då var det inte rumsrent att prata om såna saker, utan det förtegs. Ja, jag valde ett fikonträd och fick ur mig så mycket skit under tiden jag vistades vid fikonträdet, med smärtor i hela kroppen, blev febrig och skakade i flera dagar.
Detta "reningsbadets självplågeri" gjorde att jag gick kraftigt ned i vikt, hjärnan blev klarare och efter några veckor kändes det som om jag flög, dvs jag kände mig inte jordbunden. Det kändes som om hjärnan omfamnade hela Universum. Under denna utrensningstid blev jag mer medveten om orsaken till allt lidande, men jag kunde ju inte då, i all sin enkelhet, säga att det var fikonfrukten som ledde till denna upplysning, utan jag fick göra en mer filosofisk beskrivning av denna upplysningeffekt, dvs skriva om de 4 ädla sanningarna och att följa den 8-faldiga vägen, dvs i sin korthet leva ett liv så man orsakar minsta skada för andra. Jag kunde ju då inte säga att folk enbart skulle äta fikon för att gå igenom detta fruktansvärda tarm-reningsbad, det vore både omoraliskt, oetiskt och praktiskt omöjligt för de flesta på den tiden".
Jag frågade Buddha om jag fick hans tillåtelse att vidare-förmedla detta. Han svarade, samtidigt som jag hade en stark elektromagnetisk ström över hela ryggen upp i hjärnan, att det var en bra tid att sprida detta.
Han sa: - Du som frukterian vet ju hur du ska formulera detta, att bli upplyst.
- Tack min själslige broder för denna andliga närkontakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar