torsdag 3 november 2011

HEALING, DEEKSHA M.M.

Mitt föregående brev gav några intressanta kommentarer som jag tar med här:
En skrev: "Skrattar gott åt Din inledning om ADHD. Inte minst Din formulering runt Alla Doktorer... TACK!
Arbetar som psykolog inom skolan och tycker det är HÖG tid att vi för in några nya perspektiv i debatten på denna diagnoshysteriska kultur. Kanske skulle vi diagnostisera lärmiljöer...? DLM?!?! Dysfunktionell LärMiljö. I dagens skola finns en tendens att byta ut ett gott förhållningssätt/bemötande av elever mot amfetamin. Höll i en föreläsning för ca 50 pedagoger igår med temat "neuropsykiatriska funktionshinder". Utmanade dessa med frågor kring deras eget ansvar att möta eleverna, vad i den samhällsstruktur vi byggt som genererar ett behov av diagnoser/mediciner mm".
Jag utropar: Jaa! Mera diagnoser, vilket leder till fler självutnämnda "experter" som leker med sitt akademiska tungomål på bekostnad av omedvetenhetens kranka blekhets-altare. Välsignad varde dessa diagnos-expert-doktorer som inte botar någonting. Experter på att ge diagnoser men inte på att BOTA.
En annan skrev: "Hej Tord, men var inte stenåldersdieten köttbaserad utan att skapa ADHD. Jag tycker att det är mycket rimligare att hänföra ADHD till frekvensökningen i den Galaktiska Undervärlden".
Jag instämmer givetvis i att det ligger någonting i detta. Kanske kan detta nuhetsbrev ge en del bidrag till ADHD men även andra sk sjukdoms-tillstånd.
Ytterligare en skrev: "
DIAGNOSER ANVÄNDS PGA AV OKUNSKAP OM SJUKDOMARS GRUNDORSAKER. OKUNSKAPENS "ÄNTLIGEN FICK JAG VETA VAD JAG HAR". DIAGNOSFÖRFARANDET HANDLAR OM OKUNSKAP, MAKT OCH KONTROLL. NÄR SJUKDOMARS GRUNDORSAKER MEDVETANDEGÖRS FÖRSVINNER DIAGNOSTÄNKANDET OCH NÄR KUNSKAPENS SANNA OCH FRISKA KÄLL-FLÖDEN MANIFESTERAS FINNS INGA SJUKDOMAR LÄNGRE OCH SÅLEDES INGA DIAGNOSLÄKARE.
 
Nu ska ni få veta nåt KUL. KUL står här för Kunskap Utan Löfte. Detta kommer att vara en liten del i min egen "doktorsavhandling" där jag själv är opponent.
- Vänta nu, varför ska du fastna i denna gamla akademiska form? Jag trodde du hade kommit längre i ditt nytänkande och släppt taget om en akademisk doktorsgrad. Du löpte ju själv inte linan ut och ansträngde dig för att få din doktorsgrad när du hade chansen så du kanske har nåt du behöver ta igen?
- Nädå, just for FUN. FUN står för Fruitarian Universal Network och det är värt mer än alla doktorsgrader i hela.................det roar mig helt enkelt och det är en bra träning i att vara självkritisk. Som egen opponent får jag ju själv bestämma över den kritik jag ska ösa över mig själv, bra eller dålig och ganska hämningslöst. Dessutom får jag själv bestämma kvaliten och nivån på min "doktorsavhandling". Min "nya doktorsavhandling" kan sen ligga till grund för kommande generationers doktorander eller vad de kommer att kallas.

I en intervju med mig i tidskriften Readers Digest aug. 2011, sid 74 frågar journalisten: "Men hur ska jag veta att du bara äter frukt och inte stoppar i dig annat när ingen ser?"
Jag svarade: "Det kan du inte veta. Jag kanske har en stor kyckling i kylskåpet. Vill du kolla efter i nedersta hyllan? Om jag åt kyckling i dag skulle min kropp reagera våldsamt".
Han fick inblick i min kyl och fick se bara fruktlådor. I frysen fanns blåbär, hallon och infrysta bananer. Under min frukterianska resa har jag vid ett antal tillfällen ätit vanlig föda och detta som en del i min utforskning. De få gånger som jag ätit vanlig blandkost har kroppen reagerat våldsamt motstånd. Jag vet således vad jag har som väntar mig om jag skulle äta vanlig mat.

Antag att jag idag skulle äta lite kyckling med ris och kanske en öl till. Vad som då händer i min kropp är följande:
1. Snor och slem kommer efter några minuter ut från näsan samt blir jag tårögd.
2. Efter 10-15 minuter börjar skulderblad och bröstmusklerna att vibrera som på en häst som vill skaka av sig insekter.
3. Efter ca 30 minuter får jag sk sendrag i vaderna. Jag får ont på h.sida av huvudet och huvudet känns tungt. Det känns som ett band som knyts åt runt huvudet.
4. Efter ca 45 minuter blir ena foten domnad och förlamad så att jag inte kan lyfta den. Jag går omkring och släpar ena foten efter mig. Att läka detta tog vid ett tillfälle en hel vecka.

"Jag har fått många brev av dig en del väldigt intressanta. Men min fråga är om du inte kan skriva någon light variant, jag är dyslektiker och troligen ADHD ej utred (för gammal). Sen tänkte jag fråga dig om Steve Jobs jag vet inte hur utvecklad han var som frukterian, men vet att han var inne på både den andliga och fruktätandet. HAn dog och en del tog livet av sig på hans fabriker. Kan du se något samband med hanns död och hans intresse för makt coh troligen en del i pengar med".
Detta är intressanta frågor. Livet är ett "kalejdoskop" av arv, miljö, karma, kropp-och själsaspekter, synnergieffekter, kombinationer av orsak och verkan men även behovet av makt och kontroll, och makten som ligger i guden Mammons händer. Vilken Gud dyrkar du mest? Guden Mammon eller "Guden" Harmonius? Vår tids populär-kultur med alla populära kulturkockar som brer ut sig med förödande konsekvenser, med yxa och revbensspjäll, är bara ett exempel på vår kulturs sönderfall. Se bara vad som nu händer i Europa. Gamla kulturers undergång återkommer i senare kulturer tills vi lärt oss LÄXAN. Vad är då läxan som vi ska lära?
Steve Jobs hade, enligt min mening, klarat av sin cancer med rätt coaching, medvetenhet och frekvenser när det gäller kost, näring och självinsikt. Han var inte frukterian för då hade han inte behövt bli sjuk. Att vara frukterian är oerhört krävande på alla plan och en förutsättning att bli det ligger nog för-programmerat i generna eller i Nukleotid-paren.
Bara för att ta ett exempel:
Antag att Steve, när han fick sin diagnos, hade inrättat ett "The Noble Price" (med en ny "krutgubbe") som skulle delas ut till de som bidragit till mänsklighetens frihet från sjukdomar och lidande, så hade han bejakat den andliga harmoni-aspekten och fått den hjälp han behövde för att avdramatisera sin egen "bedrägliga makt och behov av uppskattning" och starka "kärlek" till guden Mammon. Mycket kan sägas om HUR man kan gå tillväga för att ha SJÄLVMAKT över sina egna diagnoser och sjukdomar men trots att Steve hade gräsligt mycket pengar så hjälpte det inte honom att befria sig från cancern. Jag har upprepat hundratals gånger att cancerns gåta är löst sen lång tid tillbaka men rädslan och okunskapen sätter käppar i tids-HJULET.
Det får räcka med detta för tillfället. Kanske blir det mer i min kommande "doktorsavhandling", kanske med titeln Ett Liv utan Sjukdomar.

Det är nervsystemet och bakteriefloran som kommer i olag pga det relativt sett låga frekvensförhållande som kycklingen och den uppvärmda maten har. OBS! Det är MIN kropp som skulle reagera på detta sätt. Jag är ingen likriktare för andra dessbättre. Eftersom jag varit fruktätare i så många år klarar min "högfrekventa" kropp inte att ta emot denna lågfrekventa föda utan förödande konsekvenser. Det är därför ingen ide att utsätta min "frukteriankropp och hjärtats hjärna" för traditionell healing, eftersom den inte har någon effekt på mig. En paradox, eller hur? Den kokta maten med kött, dvs den lågfrekventa, syrefattiga och enzymtomma födan påverkar mig med förödande kraft men healing påverkar mig inte.
Paradoxen är lika enkel eller svår att förstå som min egen "frukt-tvilling-paradox" (i motsats eller som komplement till Einsteins Tvillingparadox), som jag presenterat i tidigare nyhetsbrev. Är det kanske så att en yngre själ inte kan påverka en äldre och mer högfrekvent själ? Är det så att en högfrekvent kropp med en "gammal själ" till hjärna inte kan ta emot healing av en lågfrekventare kropp och yngre själ? Something to think about.

Människor erfar olika kroppsliga och andliga upplevelser beroende på vem som ger healing. En gång ute hos Henry Soludde i Saltsjöbaden (Henry dog för några år sen i cancer när jag bodde i Brasilien) i slutet på 80-talet, var vi en grupp personer som satt i hans stora glaspyramid på tomten. En kvinna ville så gärna ge mig healing på huvudet, pss som deekshagivare gör idag. Jag låg på rygg och hon satt vid min huvudända och höll händerna strax ovanför huvudet. Efter ett tag började hon svettas och skaka i kroppen medan jag inte kände någonting. Efter en kvart sneglade jag på Henry då han uttryckte med sin spontana och höga röstläge: "Jaha, har ni kommit underfund nu om vem som healar vem?"
Jag hade som sagt inte upplevt någonting medan kvinnan som skulle ge mig healing hade fått nämnda reaktioner.
När jag vid ett tillfälle (på 90-talet) gav healing till en kvinna gick hon helt i kramp som i en fosterställning. Hon hade låst sig själv i denna hoptryckta ställning. Hon tittade förvånat på mig och sa: "Jag hoppas att du vet hur du kan ta mig ur detta?" Uppriktigt sagt blev jag en aning rädd för vad jag ställt till med, men det tog bara 2 sekunder då jag sa att allt var under kontroll. Var nu denna kontroll kom ifrån vet jag inte än idag. Troligen från någon gammal själsfrände som var närvarande och hjälpte till. I hennes förstelnade kramptillstånd tryckte jag på 2 punkter på hennes kropp och hon förlöstes ur krampen.

Healing eller deekshagivning fungerar på liknande sätt dvs om en person med en högre emotionell eller mental frekvens (kanske medvetenhet, för att nu spetsa till det) ger healing till en med lägre så kan det ge kraftiga och hälsosamma upplevelser som gynnar en personlig utveckling. Skakningar, kramp och olika ryckningar på olika ställen i kroppen kan leda till helbrägdagörande effekter och goda resultat. Jag ser det idag som att det är våra "kollektiva själsaspekter" som är med i spelet eller leken, kanske den kosmiska kort- eller lång-leken. I Sverige finns det numera hundratals/tusentals? deekshagivare där ett visst antal är sk trainers. Det vore nu på tiden att företag, statliga och kommunala inrättningar anlitar dessa "flummisar" (FLUM står här för Frihet med Ljusa Under i en Medvetandeutveckling eller det kan stå för Medvetna Under i Ljusets Frihet) för att bidra till den globala nödvändiga frekvenshöjningen. Statliga, kommunala och privata företag kan bjuda in ett antal deeksha-givare så kommer dom att få se en kvalitetshöjning av deras arbeten samt rensa bort den destruktiva girigheten som numera florerar och under 2015 kommer att kulminera. Kanske tidigare?
SLUTSATSAtt ge healing eller deeksha i en grupp eller enskilt, är ett kärleksfullt sätt att manifestera "energi-frekvens-hierarkin" på ett andligt plan. Den fysiska kroppen finns med som ett redskap för att uttrycka och ta emot dessa gamla gen-vägar till UPPVAKNANDE och insikter om orsak och verkan samt kanske om vad livet går ut på i sin helhet.
I en doktorsavhandling ska man tillföra något nytt till vetenskapen samt med experimentella försök kunna bekräfta sina påståenden. Eftersom populationen av frukterianer är begränsad i mitt fall, så kommer den "allsmäktige" opponenten att vara avgörande för doktorsavhandlingens godkännande eller inte.
Att healing fungerar kan många inom olika rörelser vittna om, men att förklara mekanismerna hos healingformerna på kroppen, känslorna, mentalt, andligt men också socialt kan vara lite knepigare. Eftersom jag är född med en längtan av att få svar på mina frågor, försöker jag på ett mentalt och andligt plan förstå orsak, verkan, inverkan, åverkan, återverkan och samverkan av livsfrågor i största allmänhet. Även om man inte kan förstå ett enzyms eller katalysators fulla mening och mekanismer så kan det räcka med att använda sig av den för att bidra till ett liv utan lidande och sjukdomar, där det eviga livet blir som frön som går till blom och sen till frukt och från fallfrukt till frö och så vidare från fallfruktfrön till ny blomning och nya frukter och nya fruktträd med nya rötter, stammar, grenar, knoppar, blomning och frukter i ett universellt skådespel utan början och slut. Salut nu håller jag trut.
Ge healing, skrapa huden med aloe-pealing, hoppas du på livets mysterier har pejling. Budkavlen går rid i kosmos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar