onsdag 13 april 2011

UNDERKASTELSEN

Många var vi som såg Stefan Jarls dokumentärfilm "Underkastelsen" i SVT den 12 april. (Ni som missade den kan se den på SVT Play.)
Bra med VÄCKARKLOCKOR i denna tid där många UPPVAKNANDEN av olika slag sker.

På 90-talet skrev jag ett häfte på ca 12 sidor som hette "Den Nya Näringsläran". I denna tog jag med vilka grundämnen en människa normalt består av.
Enligt Dr. Koenig så består en 73-kilos man eller kvinna av följande 16 grundämnen:

41 kilo syre             84 gram kalium
16 kilo kol               56-14 g natrium
6 kg väte                56 g fluor
1,7 kg kalcium        28-336 g magnesium
1,6 kg kväve           7 g kisel
566 g fosfor            4,7 g järn
112 g klor               spår av jod
84-14 g svavel        spår av mangan

Vi har även lärt oss att vi består av mellan 40 och 70% vatten (en förening av väte och syre). Ett några månaders barn består av ca 77% vatten, mager vuxen man av 70%, mager vuxen kvinna av 60%, normal vuxen man och kvinna av 60 resp. 50%, fet vuxen man av 50% och fet vuxen kvinna av 42% vatten (obs att fetter innehåller "bara" 20% vatten).
Andelen vatten i olika vävnader är: Fetter innehåller 20%, blod 80%, ben 25%, njurar 80%, lever 70%, muskler 75%, huden 70%, hjärnan 85% och nerver 70%.

EFTER DOKUMENTÄRFILMEN OM VÅR "TICKANDE KEMIBOMB" FÅR VI LÄGGA TILL NÅGRA HUNDRA, KANSKE TUSEN OLIKA MILJÖVIDRIGA KEMIKALIER SOM VI BESTÅR AV, SOM RUBBAR VÅRT INRE EKOLOGISKA KRETSLOPP OCH SOM SKAPAR KAKAFONI I MÄNNISKANS EVOLUTION. HUR KAN VI NU BEMÖTA DETTA HOT OCH VÄNDA DET TILL VÅR FÖRDEL?

Filmen var tveklöst en väckarklocka som vi förtjänar och som är synkad med den tid vi lever i. Personligen är jag inte rädd för någonting, varken tsunamis, sjukdomar, epidemier eller naturkatastrofer, what so ever. Ett antal traditionella och internationella forskare blev intervjuade och öste över oss alla dessa hundratusentals farliga kemikalier, som jag inte har för avsikt att räkna upp här. Forskarna blir någon sorts "domedagsprofeter" där lösningar hur vi kan komma till rätta med problemet lyser med sin frånvaro.

Jag behöver inga "svindyra" mikroskop, laboratorieutrustning eller röntgenapparater för att se människans degeneration av toxiska ämnen. DETTA AVSPEGLAS I MÄNNISKANS IRIS. Fotografier på en människas iris berättar mycket om vad som pågår inne i hans/hennes kropp. Det borde vara obligatoriskt att fotogrefera alla barns iris tidigt och följa upp det med nya fotografier var och vartannat år för att kartlägga hälsotillståndet samt att vidta förebyggande sunda och hälsobringande åtgärder. Denna energibilliga kunskap finns men "ILLUMINATI" lägger krokben för denna enkla teknik att manifesteras, men inte så länge till, dess bättre...

Min slogan är: ENKELT, BILLIGT, SUNT, ENERGISNÅLT OCH EMPIRISKT VETSKAPLIGT. Iridologi, läran om iris, borde läras ut i varje skola på ett tidigt stadium. Om detta gjordes skulle SJÄLVKÄNNEDOMEN öka mångfalt. Trots den enormt kostsamma traditionella forskningen har ännu INGA LÖSNINGAR på cancerns gåta eller "Den tickande kemibomben" eller andra sjukdomar presenterats. Forskningens "ekorrhjul" snurrar vidare och levererar falska förhoppningar, likt Homeros sirener, till människorna men mest bidrar den till den missfärgade BNP-Paradoxen.

Rädslans makt är STOR i vårt avlånga land. Var finns dokumentärfilmare som vågar balansera, polarisera och komplettera den traditionella forskningen med enkla, billiga, sunda och empiriskt grundade holistiska lösningar? MED ANDRA ORD: Som jag upprepat många gånger så är cancerns gåta löst för herrans många år sedan. Vi kan också, med den alternativa kunskap som vi har, i vårt avlånga land, lösa "den tickande kemibomben" utan att den utlösa. ÄR VI ALLA NÅGON SORTS SJÄLVMORDSBOMBARE? Klä av dig alla dina "dynamitgubbar" runt midjan och lev ett LIV med de sanna, livgivande "LIVSMEDEL" I HARMONI (dvs with NO HARM). Vilka LIVS-MEDEL jag menar behöver inte nämnas vid det här laget.

Vi borde tillåta och med öppna armar ta emot alla de "flummiga" och "kvack-salveri-stämplade" metoder/tekniker och människor som finns och utvärdera effekterna av dessa på ett OBJEKTIVT sätt. Alla skulle tjäna på detta. Myndigheterna och EU borde inte lägga sin förlängda, utväxande näsa (tänk på Pinoccio) i blöt när det gäller naturmedel av olika slag. Lögnens näsa blir bara längre och längre tills den faller på eget grepp. Överdoser av olika vitaminer, mineraler, enzymer och syreberikande naturprodukter borde vara en självklarhet i det kemistinna samhälle som vi lever i.

INGEN MYNDIGHET I VÄRLDEN KAN HINDRA MIG FRÅN ATT ÄTA VULKANSAND, ENBART LEVA PÅ FRUKTER ELLER OM JAG SKULLE ÖVERDOSERA VISSA VITAMINER.
MYNDIGHETERNA OCH POLITIKERNA BORDE SÄTTA SIG PÅ SKOLBÄNKEN OCH UTBILDAS AV VERKLIGA LEVNADSKONSTNÄRER SOM INTE HAR NÅGRA SJUKDAGAR OCH LEVER ETT LIV I ENLIGHET MED HARMONILÄRANS GRUNDPRINCIPER. VISST KAN JAG BLI FRUSTRERAD NÄR JAG VET VILKA LÖSNINGARNA ÄR MEN JAG KAN GE KÄRLEK TILL ALLT SOM SKER TROTS TRÖGHETEN I VÅRT SAMHÄLLSSYSTEM. JAG HAR INGEN MAKT ATT KUNNA SÄTTA KARMALAGEN UR SPEL. DEN MÅSTE FÅ HA SIN GÅNG.
MÅSTE DEN?

Ingen forskare i hela världen vet vad summan av alla kemikalier kan ställa till med i människokroppen och i vår miljö. Idealet vore ju att alla kemikalier och den strålning vi omges av blir ett nollsummespel dvs summan blir lika med NOLL. Tyvärr kan vi inte räkna med det. Vi får räkna med en KAKAFONI av aldrig skådat slag och vi har nu chansen att VISA att vår VI-okrati (i stället för DEMokrati!) har en kraft som kan övervinna ALLT!

Kära medresenärer på denna planet. Albert Einstein hade sin "Tvillingparadox", som jag skrev om tidigare och kontrade med min egen paradox som jag härmed kallar för "Lysevings Fruktparadox" (ja, varför inte). Varför ska vi behöva åka till Mars eller ut i rymden med en farkost i närheten av ljusets hastighet för att fördröja åldringsprocessen och leva ett liv kanske "utan lidande", när vi kan inta våra LJUSA måltider som gör samma sak fast här på vår egen planet och i vårt jordiska Paradis (som i första hand finns inom oss själva).
Min broder Hippokrates sa: "Livet är kort, rätta tillfället flyktigt, omdömet svårt, erfarenheten bedräglig men konsten är lång." Jag säger: "Livet är evigt, rätta tillfället finns alltid, omdömet är en paradox, erfarenheten berikar ljusets ankomst, och konsten är lika lång som lidandet är kort!"

Efter jag skrivit detta på morgonen gick jag och tog mig några klunkar citronvatten (handgjort) och vid lunchtid blir det min egen spec. fruktmix.

Carpe Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar