lördag 2 april 2011

KONTINENTALPLATTORNAS MYSTERIUM LÖST?

Jordskalven utanför Japan berodde på att jordens kontinentalplattor STÖTTE MOT varandra vilket resulterade i en Jättevåg med verkningar som vi nu kan bevittna.
Det som händer i smått händer i stort. Med detta menar jag att det fysiska Tsunamiförloppet är i synkron samverkan med det kollektiva Tänkandet. Energin följer Tanken och detta manifesteras sedan på det Fysiska planet. Min Nya Relativitetsteori (kan förefalla tjatigt för en del vid det här laget) bygger på denna SYNTES-modell (Synkroniserad Tanke, Energi och Struktur). De kollektiva Tankeformerna kan ses som en "Kontinentalplatta" bestående av olika grader av Kärleksfull Medvetenhet. Den andra "Kontinentalplattan" kan vi tänka oss vara vårt levnadssätt med all den köttkonsumtion, djurhandel med sällskapsdjur i bur, sexhandel med alla sexleksaker och potenshöjande medel, kriminalvård, oljeutvinning (Moder Jords lymfa), läkemedelstillverkning, cancerforskning och övr. teknisk, medicinsk och ekonomisk forskning, strutsfarmar eller olika djurbesättningar, konstgödsling, fiskodlingar mm mm som människan bedriver för att uppnå välstånd och ekonomiskt oberoende.

Dessa 2 "kontinentalplattor" stöter ideligen mot varandra och bildar fysiska, emotionella och mentala "Pandemivågor" som slår mot de strukturer som bygger på den Gamla Tanken med mycket "dödandets principer".
Antag att du fick 2 alternativa möjligheter. 1. Du kan bli ekonomiskt oberoende eller 2. totalt oberoende av lidande och alla tänkbara, existerande sjukdomar. Vad blir ditt val?
Jag vet att många skulle välja alt. 2. För mig personligen är det ingen spännande resa och utmaning att sträva efter ekonomiskt oberoende och ha en massa pengar, hellre ett liv utan pengar och helt utan sjukdomar och lidande. Då skulle vi kunna dansa i en "smurfby" utan hot och sårbarheter.

Dessa mänskliga "kontinentalplattor" kan balanseras och komma i harmoni under förutsättning att kropp och själ är i ett Harmoniskt energiförhållande. Med detta vill jag peka på sambanden i Japan mellan Naturens geologiska och fysiska kontinentalplattor och de mänskliga "kontinentalplattorna". Om nu Japan, Världssamfundet, den giriga marknadsekonomin väljer att massproducera jodtabletter och olika bedrägliga vacciner eftersom alla medicinska experter, in koncensus, uttalar detta och jag föreslår en metod och medel (Vulkansand och andra biverkningsfria naturnära medel och tankar) med tusenfalt bättre resultat än vad dessa sk experter föreslår och som dessutom är betydligt billigare och inte tär på våra naturresurser, så blir valet, för det rådande "expertsamhället", det sämsta av dessa alternativ dvs jodtabletter och vaccin. Hyllorna av jodtabletter men även av mat och vatten töms och hamstras för den bedrägliga tryggheten. Vilken mat borde hamstras för att bäst skydda sig mot en radioaktiv miljö? En sak är säker: INTE är det kött, fisk, mejeriprodukter, bröd eller konserverad mat. Soltorkad frukt, torkade alger, spirulinapulver eller vetegräs och även sterilt vatten är betydligt bättre alternativ. Alla dessa torkade produkter kan sen blötläggas i vulkansandvatten för att minimera den radioaktiva smittans effekt på människokroppen.  Just cause and effect.
VÄLSTÅNDET KOMMER INTE UTIFRÅN EN MARKNADSEKONOMISK TILLVÄXT UTAN FRÅN EN HARMONI (NO HARM) MELLAN TANKE, ENERGI OCH STRUKTUR.
Fruit is freedom and freedom is Love. De flesta känner väl till den gamla låten: "Fly me to the moon and let me play among the stars, let me see how spring looks like on Jupiter and Mars, in other words hold your fruits, in other words keep your free-dom........"

NÄR VÅRA RÖDA BLODKROPPAR FÖRHÅLLER SIG FRIA TILL VARANDRA UTAN DEFORMATIONER KOMMER FRIHETENS KANARIEFÅGLAR ATT SJUNGA I VÅRA BRÖST.

Vårens bäckar flödar som små livgivande Tsunamis (jap. betyder hamnvåg) så må väl, simma som en säl, bli ingens träl utan en dansant och gladlynt själ.

Carpe Diem

4 kommentarer:

  1. Hej Tord
    Jag själv förenklar det hela med att förklara att när de flesta av människornas MOTSÄTTNINGAR upphör - kampen MOT något upphör och i stället människor börjar leva FÖR saker och ting, så kommer Energin att flyta mera fritt även inuti vår Moder Jord. Det är alltså MOTSÄTTNINGARNA mellan rätt och fel, ont och gott och protester mot en massa saker i stället för FÖR det vi vill ha på Jorden. Då det vi lägger energi och fokus på växer osv. Vi bör alltså inte lägga energin på ev. farligheter, utan på den harmoniska Jorden som vi är på väg att skapa och på allt det som vi VILL ha och skapa i livet.

    SvaraRadera
  2. Bra med förenklingar Gunilla. Var inne på din blogg där jag ser att du har en hel del tänkvärt. Tänk om vi enbart skulle kunna uttrycka tex "fruit is freedom, freedom is love and so fruit is love" eller evolution blir "love union" där helheten är integrerad i harmoni (no harm) i varje kropp och själ dvs man ÄR en fysisk, emotionell, mental, andlig, kosmisk oändlig koagulerad multipel-frekvens av alla universums "kakafoniska" och symfoniska tonarter, där det geniala draget på vår planet nu på det "nionde trappsteget" inte är varken jazz, gospel eller swing utan ett liv i "nionde ring" av den tidlösa spiralens färd där man aldrig blir full-lärd. Tack alla mina andliga guider för att ni guidar mig på den "frukt-ans-värda" vägen mot frihet.

    SvaraRadera
  3. Hej Tord
    För min egen del behöver jag inte många förklaringar på Livet, men inser att jag kanske ännu har en roll att fylla bland alla som nu blir överrumplade av Livsströmmen. Trodde att jag var färdig med det arbetet, men .. vi får se. Sprider mest mitt budskap via Skönheten i Skapelsen - i det enkla, det som går direkt till Hjärtat utan ord. Med mina blom/naturbildsvideos med musik och mina foton och tavlor. Att jobba med det som är så vackert, ger en speciell glädje, lek och Närvaro.
    För övrigt är mitt språk det raka och enkla och kan bäst tas in av de som har någon kontakt med sitt inre barn.
    Frukt är gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart spännande och givande inlägg du skrivit, Tord! Helt i stil med mina tankegångar...
    Har du hört talas om dansken Martinus Thomsen? Han har skrivit helt otroliga böcker, bland annat en, som heter "Den Fullkomliga Födan", som jag verkligen kan tipsa dig att läsa!!! Verkligen!

    Tack än en gång för nya tankegångar och perspektiv!!!

    Hälsningar från Freeman (Henrik)

    http:://www.poeter.se/freeman

    SvaraRadera