måndag 25 juli 2011

EVOLUTIONENS GENVÄG

Det är fortfarande INTE jag som skriver detta utan en kollektiv andlig kraft som bara använder mig för att förmedla allt vad jag skriver. I ett tidigare Nyhetsbrev skrev jag om "Den Nya Utvecklingsläran". - Ja,ja, på sätt och vis ganska kul att läsa men tröttnar du inte på att mala på mitt ditt "köttuggande" om ditt sätt att se på uppvaknande, enhetsmedvetande och frihet. Det är ju inte så lite utspäjsat. Kan du inte vara lite kort nån gång?
- Frukt-kött-tuggande heter det om du syftar på mig, din lilla Jante-fjante-prick. Trots allt gillar jag den pricken. Ok, kort sa du-tja, jag kan väl leverera en kortis då.

Kul med Maya-kalender-Callemans forskning om Mayakalendern. Vad jag försöker göra är att roa mig med att pussla ihop en del lösa pusselbitar i vår evolution med mitt fruktskal, jag menar frukt"lim", kanske rim och stim. Min korta fortsättning på nyhetsbrevet "Den Nya Utvecklingsläran" kan bli:
Enligt den uthållige Calle-man-kalender-strävsamma-oxen så upphör Mayakalendern den 28 okt 2011, och INTE den 21 dec 2012. Jag ansluter mig till Callemans tidräkning, verkar mest logiskt, även om jag själv inte är fixerad vid ett bestämt datum. Jag menar mer "Panta Rei" dvs att allting flyter. 

Den första nivån i Mayakalenderns medvetandeutveckling, Cellulära medvetandenivån, inleddes för 16,4 miljarder år sedan, där varje dag och natt är ca 1,26 miljarder år. Det finns 7 dagar och 6 nätter på varje "trappsteg" upp till nionde trappsteget i "tempelpyramiden". Talet 13 kan, äntligen i vår tid, transformeras till ett turtal. Från fröet i Dag 1, dvs starten för 16,4 miljarder år sen, genom groning, spirande, blad, knoppning, blomstring till frukt. Observera att alla "Trappsteg" i Maya-kalender-templet går på samma sätt från frö till frukt, så det betyder att vi numera har många frukter att skörda från alla "bus-frön".
- Ja, ja, ja, men du skulle ju vara kort och jag orkar inte lyssna till allt vad Mayakalender-tugget vill förmedla. Var kort nu! Använd din känsla istället för dina mentala strukturer.
- Lugn min otålige vän, det kommer att bli kort. Jag börjar med några nuvarande, synbara, vetenskapliga "fakta". En människocell innehåller ca 21 000 gener. DNA-spiralen har 3 miljarder baspar vilket blir 6 miljarder nukleotider. Om du har en rep-stege och du vrider den blir det som en DNA-spiral med ett visst antal trästeg att "klättra" på. Antag att vi kapar av varje trappsteg på mitten så utgör halva trappsteget en nukleotid och två halvor blir ett baspar. Om man förstorar en nukleotid blir det också en spiral med miljarder små.....-eller?
Vad är egentligen en cell? Finns det även andliga "Celler"?
Tänk om det nu vore så att Mayakalenderns första cellnivån var en "nukleotid" och att man på en logaritmisk skala kunde tänka sig att varje ytterligare "nukleotid" i vår utveckling skulle adderas för varje miljard år, så skulle alltså jordens ålder vara minst 6 miljarder år. Om skalan är logaritmisk gäller ju inte denna förenkling. Eftersom Mayakalenderns tideräkning och medvetandeutveckling mer påminner om en logaritmisk kurva, så blir det lite mer komplicerat.
 
Formeln för Medvetandeutveckling:       M = kMTK x g^(X - 1) där M = Medvetandeutveckling, kMTK = graden av kärleksfull Medveten Tankekraft, g = gyllene snittet, X = Energitillståndet där X går från 1 till 10. Det finns även en ekvation om kMTK dvs kMTK = gMU x .......Kanske en annan gång. To komplex at the moment.
 
Ekvationen M är en exponentialekvation och finns presenterad i min bok "My Path to Freedom", där ekvationen bygger vidare på Einsteins Relativitetsteori.  (X - 1) är exponenten till gyllene snittet. Jag skulle i dagsläget kunna skriva en bok om enbart denna "flummiga" och dubbel, kanske trippel- eller multi-tydiga ekvation. Det kan inte bli en doktorsavhandling eftersom det dess bättre inte finns några "kvalificerade" opponenter till den. Dom kommer när tidsmedvetandet det tillåter, och är väl etablerat, sisådär efter 2013. 13 blir ju ett lyckotal. Nu när Mayakalendern snart ska upphöra och vi har "mättat" oss, så länge, med 3 miljarder baspar i vår DNA-spiral på Nionde Trappsteget i "spiraltemplet" så undrar ju jag vad som kommer sen? Om vi nu har gjort en vriden, och sammanlagd "spiraltrappa" (summan av alla DNA-spiraler i människans kropp) som är lika lång som sträckan t.o.r till Jupiter, taget 60 gånger dvs 650 miljoner kilometer, så har vi ju bara börjat nysta på kosmos oändliga medvetandeutveckling, eller bara skrapat på ytan av "kunskapens äpple/frukt".
Med dagens teknologi kan vi med nöd och näppe få iväg en farkost till Jupiter och kanske en bemannad farkost till Mars under år 2033, eller var det 2030 som NASA går ut med?
Om vi nu tar 60 ggr t.o.r till Jupiter så betyder det att vår DNA ligger (jag orkar inte räkna) betydligt längre ut i rymden än vad den tekniska utvecklingen presterar. Kanske är det därför vi har en sån diskrepans mellan Tanke, Energi och Struktur? Vilka gudomliga, kärleksfulla tankeformer har skapat detta oändliga "DNA-medvetande", där ju, relativt sett, "ALL" information finns. Hur många Nukleotider eller baspar får plats på vår "DNA-vridna-karriär-stege"? För egen del ser jag inga begränsningar. Det blir kul att se när "frukterian-genen" bryggas in i Spiralen TY då lär det bli ett "frukt-ans-värt" liv i forskarvärlden, men hälsosamt till TUSEN. När väl detta "frukterian-bas-par" (som inte finns på facebook) kommer till oss människor och får sin plats i vår DNA-spiral, blir det ett "frukt-ans-värt", kvant-frukt-bart språng i mänsklighetens medvetandeutveckling.
                           Om man avvecklar en inveckling leder det till en sund utveckling.   Enhetsmedvetande är att vara ETT med ALLT.
Detta skulle ju vara kort, så jag sammanfattar:
Den Första Utvecklingsnivån (Cellulära medvetandenivån=trappsteg ett i Mayatemplet) - inleddes för 16,4 miljarder år sen, enligt Mayakalendern och Jorden bildades för 4,6 miljarder år sedan under dag 5 i denna undervärld. Enligt den Geologiska tidsskalan bildades jorden för 4,54 miljarder år sedan, vilket stämmer bra överens med Mayakalendern. Enligt bibel-text-troende bildades jorden för 6000, 10 000 eller 20 000 år sedan. Det verkar som att bibeltolkningen närmar sig den geologiska tidsskalan, med tiden.
Kanske den geologiska tidsskalan närmar sig Maya-kalenderns "tidstrappa", och Mayakalenderns tidsskala närmar sig "genvägen" till Lyckoriket?
DNA-spiralen har 3 miljarder baspar och 6 miljarder nukleotider. Om vi tar bort nukleo i ordet nukleotider så återstår tider. Eftersom all information ligger i basparen och det finns oändligt utrymme kvar att expandera DNA-spiralen med fler baspar eller nukleo-tider, så befinner vi oss i det oändliga tids-rummet, där tideräkning blir ointressant, eftersom ALLA har rätt i sin tideräkning, vare sig det är en biblisk, geologisk, Mayansk, genetisk eller imaginär. Enhetsmedvetandet säger att ALLT är RELATIVT och LIKA RÄTT, oberoende av vilken RÄTT man väljer att konsumera. Den absoluta sanningen är lika relativ som Universum är infinitesimal (ordet syftar på användandet av oändligt små storheter som ju Nukleo-tiderna är). Sen finns det ju en orsak och verkan beroende på vilken RÄTT man väljer. Detta är ett spännande område att utforska. Förresten! det är redan utforskat till stora delar.
Min egen uppfattning är att jorden är betydligt äldre än 6 miljarder år (från 6 miljarder nukleotider), kanske måste vi ta det gånger 3, och att tiden inte är linjär utan mer följer en exponentialfunktion p.s.s som min egen hopsnickrade "Nya Relativitetsteori", som jag inte släpper greppet om i första taget. En ålder på en människa eller fysiskt föremål kan vara allt ifrån linjärt och ickelinjärt fysisk, emotionell, mental och andlig. Min andliga ålder är kanske 33 miljarder år, kanske 333 miljarder? Vem kan hindra mig att vara det? Födelseattesten är bara en fysisk referenspunkt utan holistiskt innehåll, en oändligt (infinitesimal) liten storhet i helheten.
Anm. Jag börjar tro att min "Nya Relativitetsteori" är synkad med Mayakalendern. Om Maya-Calleman gav sig hän att förstå denna och koppla den till Mayakalenderns medvetandeutveckling, borde han minst få det alternativa nobelpriset. Förresten, det borde han även utan att förstå den, med tanke på hans idoga forskning om Mayafolket och dess/våran gamla Kalender.
 
Hövdingen har talat Ugh, Ugh mitt frukttugg kanske öppnar en glugg och skapar en ny Bug ("bi-flod").
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar