onsdag 13 juli 2011

STRÅLNINGSRISKER - RADIOAKTIVITET OCH STRÅLNING FRÅN MOBILTELEFONER

I drygt ett år, 1962 - 1963, var jag anställd på AB Atomenergi i Studsvik på sektion för experimentell Värmeteknik och Mekanik. Jag var 19 år när jag började där. Detta var en praktikanttid under min ingenjörsutbildning. Då var jag helsåld på atomenergins saliggörande energiutvinning för framtidens energiförsörjning. När jag studerade på KTH gick jag ofta på föreläsningar och lyssnade på Hannes Alven och Bo Lehnert på inst. för reaktorfysik. Jag var lite av en hoppjerka mellan Polymera material och atomenergi. Det som fick mig att tänka om redan då var att i Studsvik måste alla ha på sig en sk dosimeter innanför reaktorns område. En del hade för höga doser och blev utestängda under kortare eller längre tid. Läckage från olika experimentella enheter fick man alltid räkna med. Själv hade jag ingen rädsla av att bli radiaksmittad. Själva forskningen var FÖR spännande för att inse konsekvenserna och hur denna teknik påverkar samhället i stort. Då var man som en tävlingshäst med skygglappar på en begränsad omloppsbana.

Vibrationer och energiöverföring har alltid varit ett huvudämne för mig. Hur olika frekvenser och energier påverkar materian men mest hur den påverkar människans "viskoelastiska kropp". Så är det fortfarande. På 80-talet var det en annan energi som tog tag i mig. Jag ville utforska kostens energier och frekvenser, och hur den påverkan människan och samhället i stort. Denna "esoteriska arkeologi" och utforskning har lett till kunskaper som jag aldrig skulle kunna ha läst mig till. Esoterisk kunskap är ju kunskap som man förvärvar genom erfarenheter och en inre medvetenhet och öppnande. Tänk om man inom skolans område kunde förstå varje enskild individs potentiella, ej uppvaknande, skattgömma. Genom att "kartlägga" varje individs inneboende slumrande skatter, skulle skolan och skolarbetet bli stimulerande och betydligt mer utvecklande.

Traditionella forskare börjar se vissa samband.
I Miljömagasinet nr 23 läste jag en intressant kommentar av Mats Harms Ringdahl, prof. i strålningsbiologi vid Sth. universitet. Intervjun var från Veteskapsradions veckomagasin 18 mars. Intervjuaren: "Vad är egentligen farligast, de radioaktiva utsläppen eller en osund livsstil? Kan det verkligen vara så att man i lugn och ro kan stanna kvar i Tokyo och ägna sig åt raska promenader, äta nyttig mat och på så vis till och med minska sin risk att få cancer, trots radioaktiviteten? - Ja, så är det, säger Mats Harms Ringdahl".
I min barndom kunde jag ibland från min mor och mormor höra uttrycket: "Sent ska syndan vakna". Idag skulle jag hellre säga: Sent ska oegennyttan och det sunda vakna.

Enligt min erfarenhet av radioaktiv strålning och hur kosten kan påverka alla typer av sjukdomar eller cancer så måste jag hålla med i detta påstående som Mats levererat.
Enligt min orsak- och verkans-logik blir också svaret på intervjuarens fråga att det farligaste är en osund livsstil. I all sin enkelhet är en osund livsstil att äta djurkött, steka, koka eller värmebehandla födan. Övervikt är en orsak av felaktiga levnadsvanor där omedvetenheten om orsak och verkan styr och ställer. Orsaken till varför vi har kärnkraft överhuvudtaget beror på köttätandet och all värmebehandlad mat. Någon annan grundorsak existerar inte för mig numera. Det går lätt att härleda och föra till bevis. Det yttre speglar bara det inre och vice versa. Detta skulle säkert inte Mats, som traditionell forskare, hålla med om. Energikonsumtionen är direkt relaterad till våra levnadsvanor och konsumtionsmönster.
För mig är det en självklarhet att köttätare och personer som äter mycket värmebehandlad mat, dricker kaffe, coca cola och sockriga läskedrycker, lättare råkar ut för strålskador och cancer från radioaktiv strålning och även strålskador från mobiltelefoner, ÄN de som inte äter djurkött utan lever mer vegetariskt med mycket rå föda, som grönsaker och frukter.
 
TEKNIKENS UNDERBARA VÄRLD LEVERERAR INTE BARA KOMMUNIKATION UTAN ÄVEN CANCER DÄR KOMMUNIKATIONEN BLIR, LÄR OCH ÄT MER BÄR
Min rekommendation till alla drabbade i närheten av Fukuchima eller andra i närheten av kärnkraftreaktorer är att äta mycket grönsaker, groddade frön, nötter och frukter SAMT inte minst Vulkansand för att minimera strålningsskadorna. Det finns strålnings-biokemiska förklaringar till detta. För att förstå detta bör man ha en del kunskaper i biologisk transmutation samt ha empiriska, esoteriska kunskaper om orsak och verkan utifrån specifika energiförhållanden. Detta är bara i begynnelsen av sin "storhetstid", men den är på gång vare sig vi vill det eller inte.
MOBILTELEFONER - STRÅLSKADOR?För att upprepa mig. På 70-talet var det ett 50-tal kvinnliga anställda på ett mexikanskt företag som arbetade framför dataskärmar. Dessa kvinnor blev förvånade när de upptäckte att deras maskara, puder och annan ansiktskosmetika försvann efter arbetsdagen. Man gjorde en undersökning och fann att sminket hade fastnat på dataskärmarna. Sminket hade sas vandrat över till dataskärmarna. Jag kallar detta för "jonvandring", dvs positiva och negativa joner har en tendens att vilja utjämna förhållandena, precis som ute i den oförstörda naturen, där det finns lika mycket negativa som positiva joner. I en miljö med mycket elektroteknik blir det alltid ett överskott av positiva joner. Detta positiva överskott av positiva joner gör så att de röda blodkropparna klumpar ihop sig, vilket leder till trötthet och i långa loppet även kan leda till blodproppar och olika cancerformer. Man borde därför kompensera detta med en jonisator som ger negativa joner eller många jongivande växter som ampellilja och aloevera-växter. Vattenfall, vattenfontäner eller rinnande vatten är också bra. Tänk även på att vulkansand är givare av bl.a kiseljoner. Viktigt!
All värmebehandlad föda innehåller nästan inga negativa joner samt brist på syre. Rå föda innehåller mycket negativa joner och mycket syre som gör att de röda blodkropparna INTE klumpar ihop sig. När röda blodkropparna klumpar ihop sig till tex "myntrullar" blir syresättningen i blodet och hjärnan undermålig. Därför är det bra för människor som äter mycket värmebehandlad föda att djupandas eller som en del kallar för eldandning, hyperventilering (som en del kan svimma av) eller frigörande andning. För en råkostare är inte dessa andningsövningar nödvändiga. Alla som idrottar borde få till sig denna kunskap.
PÅSTÅENDE !En frukterian (jag talar nu i egen person) kan inte få strålningsskador av varken solen, mobiltelefoner, elledningar (högspänning eller lågspänning), samt står emot alfa, beta, gamma-strålning, radon och annan strålning mycket bättre än de som är köttätare eller blandkostare. Detta kan liknas med 2 personer, där den ena är blandkostare och den andra frukterian, som krockar med ett stillastående hinder i 120 km/h utan säkerhetsbälte utan bara med en krockkudde som yttre motkraft. Graden av "viskoelasticitet" i kroppen avgör skadans omfattning, dvs ju mer viskoelastisk, ju mindre skador eller ju mer elastisk kroppen är, ju mer kan den stå emot krockar och strålning av alla slag. För mig är detta självklarheter. Kroppens grad av elsticitet är direkt beroende på kostvanorna och givetvis även de genetiska arvsanlagen.
 
FREKVENSERS INVERKAN PÅ MATERIEN
Många talar nu om FREKVENSHÖJNING på planeten och likställer det med medvetandehöjning. Ja, vi är inne i ett starkt medvetandelyft där "tonläget" eller frekvensläget kommer att höjas på ett smärtsamt sätt för de flesta. Först fokuserar jag på en fysisk kropp som innehåller mycket slagg, tungmetaller, slem, förhårdnader (oupplösta förkalkningar-tex reumatiska åkommor), skadliga bakterier, svampar och parasiter men även strålningsisotoper. Ju mer inlagrat slagg en kropp har ju styvare och mindre elastisk är den.
Detta kan vi se som en självklarhet. När en fysisk kropp förlorar sin elasticitet kommer omgivande påverkan i form av krockar, skador, sårbara attacker, strålning, bakterier, virus, toxiner, kemikalier, kyla och värme, solsken och regn att påverka den så att skadorna blir betydligt mycket större än en ren kropp i harmoni. Does it make sense?
Det mest illustrativa exempel jag kan ge på detta är: En person med mycket slagg, slem, föruttnelsebakterier, svampar och parasiter samt tungmetaller och toxiska kemikalier har mycket stor risk att få cancer på huden vid tex för lång exponering i solen. För en långtids-frukterian är det omöjligt att "bli drabbad" av hudcancer pga lång exponering i solsken.
Att bevisa detta är ointressant för mig, eftersom det redan är VISAT, men detta kanske kommer att vetenskapligt bevisas inom en snar framtid.
När solen är i symbios och harmoni med en fysisk kropp, interfererar det inre kroppsliga frekvensområdet med det yttre genom att lättare HÖJA det fysiska, emotionella, mentala och andliga tonläget till ett enhets-frekvens-fält som ger ren resonans till den kosmiska grundtonen eller gyttret av energifrekvenser som Universum består av. När smärtor och alla rädslor blir en "svunnen tid", kommer harmonins frekvenser att bli i samklang med den kosmiska "grundtonen", vilket leder till Love Union. Innan dess får vi räkna med mycket mänskligt lidande på alla plan, fysiskt som andligt. Allt har sin tid, Mayakalendern upphör den 28 okt 2011, gurunas tid är förbi, maktgalna ledarnas tid är snart förbi, politiska ledare av traditionellt slag är snart förbi, maktmissbruk i alla former har snart sett sina sista dagar, En Ny Människa är på gång som kommer att forma Nya Strukturer i en Enhetsmedveten "Helhetsdräkt".
Men innan den Nya Människan träder in på scenen kommer vi att få stå ut med naturkatastrofer in koncensus, samt lidandets kulmen som kommer att inträffa den..........(inte bra med själuppfyllande profetior). Gamla former inpregnerade med Makt och Kontroll kommer att upplösas. Min egen FAMN är öppen för alla katastrofer och "kracks", what so ever. Jag refererar vanligtvis inte till profetior i skrifter av allehanda slag utan jag utgår från min egen Energi, Tanke och ser hur Strukturerna omvandlas och byggs upp från Tanken och Energin (min egen ihopsnickrade TES-modell, som ligger till grund för min Nya Relativitetsteori).
 
När Den Kärleksfulla Medvetna Tankekraften är större än summan av kroppens bakteriekolonier kommer Enhetsfältet att uppenbaras som en Kärlekens Komet med en oändlig svans av lycksalighetens avans.
 
Ett skepp kommer TILL HÖSTEN lastat med.................? Svar: Mycket dramatik! Hur förbereda sig? Är ALLT redan förberett, finns allt redan givet i en kärleksfull Metamorfos?
Svar JA! Alla kommer att befinna sig på den plats och med de förutsättningar som gäller för var och en, som är meningen. Metamorfos: Tänk på att kol kan omvandlas till diamant men bara genom högt tryck och temperatur. Larver blir till fjärilar. Köttätaren blir fruktätare. Varje fruktkärna kan bli ett nytt fruktträd. Ett litet frö kan bli en vacker planta. Även ett "busfrö". Naturens fotosyntes fungerar tack vare Solen, och det finns inget sjukt i denna metamorfos så länge som den slipper manipuleras av människans klå-fingrar.
EURON blir till............vad?
 
Tord Lyseving
P.S.  När jag nyligen kom hem från en skogspromenad hade jag en lång plasttråd som fastnat under v. sko. När jag tog bort den och sträckte ut den hade den formen av en 5 cm cirkel med en upplindad enskild tråd som var ca 40 cm lång. I slutet på denna trådsvans hade det bildats en liggande åtta. Lisa och jag tittade på den och den är nu uppsatt med magneter på kylskåpet. Jag reagerade med att säga att det var en komet med en lång svans där ett oändlighetstecken hade bildats och......................Ja, tolkningarna kan vara oändliga. Varför just under v.fot. Varför detta utseende? Vilket meddelande ville........förmedla? Kometen Elenin är ju på ingång så...................................
Svalorna flyger så nära mitt fönster, i samlad trupp, öppnar jag det så flyger dom väl in. Vore kul om dom gjorde det och satte sig på pianotangenterna och spelade "svalornas tjättrande pot-purri".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar