måndag 31 oktober 2011

ÅLDRAS - LYCKLIG - HARMONISK 24 TIMMAR PER DYGN?

Är det möjligt? Lika möjligt som det är att leva ett liv HELT utan sjukdomar och lidande är det möjligt att leva och vara lycklig 24 timmar per dygn, the rest of ones life.
I mitt förra nyhetsbrev gjorde jag en vadslagning om att jag aldrig kommer att kunna drabbas av någon sjukdom eller lidande, what so ever, resten av mitt liv. Ännu har ingen antagit mitt erbjudande. Finns det inga riskkapitalister som vill vara med och satsa pengar mot kunskap och sunt förnuft? Ok, risken är ju stor att dom förlorar. Rädslans makt över sinnena?
Lyckan är direkt relaterat till din grad av harmoni (no harm). Du kan vara medspelare i en symfoniorkester, lagspel, bygglag, byalag, kristen eller andlig väckelserörelse eller förening, orkester och känna dig lycklig när du deltar i någon social gemenskap. Om du blir sjuk och inte kan delta är du sannolikt inte lycklig.
Min egen största lycka är vetskapen om att jag aldrig kan bli sjuk eller drabbas av tex åldersrelaterade sjukdomar. Mitt liv går bl.a ut på att be-visa detta, jag menar egentligen VISA. Hittills har det gått bra och lär väl även gå bra i fortsättningen. Min lycka består inte i någon social sammanslutning eller förening av något traditionellt slag, utan min inre stora lycka är min egen harmoni mellan kropp och själ samt min integration med dåtida, nutida och framtida själsandar, min egen musik, skrivande och måleri. Jag har inget behov av att bli bekräftad av andra, bedömd av andra, jag är min egen opponent, kritiker och ......
- Näää, vänta nu, så du menar att du inte behöver vara ihop med andra och att du är din egen lyckans smed?
- Visst kan det vara kul att vara med i ett lag där jag kan tillföra mina egna erfarenheter, ge goda råd, coacha, leverera nya tankeformer men jag trivs bäst med att radiera mina tankeformer på distans eftersom jag då kan vara anonym. Att radiera tankeformer sysslar jag med dagligen plus kontakt med mina själsfränder i dåtid och nutid.

Det florerar massor av konspirationsteorier om maktgrupperingar som avser att överta herraväldet i världen med "diktatoriska" maktmedel i en förtäckt DEM-OKRATI.
Jag undrar just vad Moder Jord, kometerna med sina långsträckta svansar, våra själsfränder och den Universella medvetenheten kommer att reagera på alla dessa konspirationsteorier? I alla fall inte med acceptans, men kanske med en rockas vinande och dödsbringande svans. Jag har min egen hemmasnickrade "kon-spira-tions-teori" dvs en spir-ande kon (som en pyramid) som består av idel, ädel harmonier där människor livnär sig enbart på frukter och bär i en frihetens gemenskap helt fri från lidanden av alla slag. Detta medvetna och mycket andliga sätt att leva leder till ett samhälle även helt fritt från makt och kontroll, behov av pengar, girighet, missundsamhet, traditionella ledartyper, offergåvor, religioner, politiker och korruption.

SAMBANDET MELLAN KÖTTÄTANDE OCH KORRUPTION
Jag kommer inom en snar framtid att skriva en "doktorsavhandling" med mig själv som opponent, om sambanden mellan köttätande och människans makt- och kontrollbehov, girighet och korruption dvs denna doktorsavhandling kommer att belysa sambanden mellan människans kostvanor, beteendemönster och samhället i stort.
- Du har verkligen storvulna planer att greppa om helheten och att vara din egen opponent och kritiker vittnar väl om lite storhetsvansinne?
- Egentligen har jag redan skrivit mitt "doktorsmanifest" genom boken "My Path to Freedom". De som läst denna bok förstår nog vad jag menar. Jag ser mig själv som den enda kvalificerade kritikern till vad jag själv håller på med och att finna någon bland den traditionella forskareliten är utsiktslöst och även ointressant.
Ett tydligt symtom på människans nuvarande degeneration och självutrotning är den ökande mängden av köttkok/grillande kockar som massmedierna öser ut i en ohämmad röra.
Detta ansvarslösa, omedvetna och sjukdomsframkallande massmediala kock-etterier (jmf med koketteri som betyder behag-sjuka, tillgjordhet) kommer att leda till traumatiska händelseförlopp med många generationers självutrotning. Allt i enlighet med Pottengers 900-katt-försök och min egen empiriska forskning och alla erfarenheter om vad kosten och våra levnadsvanor kan ställa till med.

På grund av kockarnas utbredning och avknoppningar i olika medier och kockskrivande böcker med ett kakafoniskt "recept - eufori" ökar konsumtionen av kött och mejeriprodukter.
Detta leder till fler läkare och mer läkemedelstillverkning där den kemiska industrin blir monopolets croupier-vinnare, det leder även till självutrotning och därtill hörande naturkatastrofer. För mig finns det ett solklart samband mellan köttkonsumtion och naturkatastrofer. Eftersom lyckan står i direkt relation till graden av Dödandets Principer, så kommer det snart att tydligt visa sig att Mayakalenderns FRÖ till FRUKT, som gäller på alla 9 nivåer i Mayatemplet, har lett till många frukter nu på 9:e och sista "trappsteget/medvetandenivån. Detta har jag manifesterat genom min bild "Den Fruktbara Evolutionen" och som blev klar den 25 okt 2011, dvs 3 dagar innan den 28 okt, då (enl. Calleman) Mayakalendern skulle upphöra. Basen av min bild består av enbart frukter av olika slag och resten får man tolka efter eget huvud. Skulle ni vilja se bilden på facebook?

                            VÄLFÄRD ÄR INTE ÖKAD KONSUMTION AV KORRUPTA VAROR MED   ÖKAT LIDANDE. VÄL-FÄRD ÄR ATT VÄLJA EN VÄG FRI FRÅN LIDANDE.

Nutidens köttfrossande och vindrickande speglar för mig "människans sista måltid" dvs det kollektiva sönderfallet, och lidandets kulmination så till den omilda grad att det omedvetna självdestruktiva beteendet skapat en hord av människo-zombier och TV-spel med unga vampyrer och var-ulvar som frossar i blod och grymma lekar. Zombie är en död person som väcks till liv av en trollkarl, som håller den dödes själ fängslad.

I ett frukterianskt "para-dis" skulle inte detta ha en chans att existera. Blod, våld, grymheter och krig är säljande på en kakafonisk marknad där pengar blir motivet, kanske det ång-drivande loko-motivet för filmskapare pss som kok-och grill-kockars destruktiva utbredning i massmedierna. Loco-motivo blir på spanska loco=tokig, galen, och motivo=motiv, orsak eller anledning. Allt detta destruktiva och för miljön förödande mänskliga beteende kommer ju med tiden att DÖ UT med en kärleksfull SALUT utan PRUT så tryck på krut-hanen och SKJUT. Till dess får vi omfamna alla kometer med svansar och alla kockar med komet-karriär-svans-kockar som den Nya Medvetenheten fockar. Alla frön, busfrön, ska ju transformeras till frukt nu på det 9:e trappsteget, så då borde det vara självklart att fruktenergin med den kärleksfulla medvetna Tankekraften avbyter "offermentalitetens" destruktiva, djuriska och forntida som nutida "gen-vägar". Människan offrar sig själv genom sitt djurdödande och djur-kött-ätande. Sjukdomar följer i spåret av all djurhantering och djur-slakt-kött-ätande. Nya gen-vägar är på gång, med nya tankesprång så sjung med i den nya frihetens sång: You must remember this du är min äppelkvist, där frukter växer friskt, the fundamental love apply, as time goes nine...............

Nyligen, den 28 okt, pratade jag med en 75-årig kvinna som ägnade hela sin tid åt sin sjuka make. Mannen hade varit läkare, kirurg och urolog. Han hade sen en tid tillbaka haft olika krämpor, en blodpropp i hjärnan som lett till förlamningar i kroppen plus att han hade prostatacancer. Enligt kvinnan hade han varit fri från cancern under en tid efter operation och behandlingar med strålning och cellgifter men cancern hade kommit tillbaka. Kvinnan hade 3 barn och 8 barnbarn som växelvis numera gjorde täta besök hos sin sjuka far.
Inget ont som inte har nåt gott med sig, heter det visst.

SLUTSATS
Kroppar och samhällsstrukturer blir lika korrupta och existerar lika länge som människan äter korrupt föda. På spanska heter det corrupción som betyder mutande, nedbrytning, föruttnelseprocess, röta, sedefördärv, och "corrupción de menores" står juridiskt för förförelse av minderåriga. Den värsta och mest destruktiva och föruttnelseframbringande födan är KÖTT och helt utan tvivel. Det är således korrupt, och borde vara kriminellt, att ge barn i alla åldrar kött från djur ty det skapar "gen-vägar" till korruption och destruktion.
Du kan leva, relativt sett ganska länge, lycklig utan tanke på vad du äter, röker, dricker men åldrandets och sjukdomars mysterier blir inte lösta förrän den "frukt-ans-värde" tagit sin boning i dig. Kanske jag skulle bilda en klubb bestående av lyckliga och harmoniska 24-timmar-per-dygn-jordgubbar och jordgummor, där inga sura jordgubbar finnes pga jordgummornas hjärtans-besjälade sötma.

Det var allt för den här gången

Lev som du vill och låt köttet gå till spill. Tänk på att en kompost av köttrester leder till sura jordgubbar och spyflugor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar