torsdag 30 juni 2011

DEMOKRATI ELLER VIOKRATI

Jag kan aldrig bli en politiker i en Demokrati och vill inte heller bli det. Snacka tror jag mig kunna, analysera och se orsak och verkan på ett sätt som inte passar in i en Dem-okrati.
Jag passar inte in i en Dem-okrati eftersom jag inte är social, med allt vad det innebär av mat, dryck, firanden, högtider, kungligheter och faan och hans moster m.m. Jag kan inte stå ute och grilla en biff eller korv med grillkol som en köttätare/blandkostare, dricka kaffe eller ta mig en sup i glada vänners lag, för att vara till lags i ett socialt sammanhang eller vinna vänner eller väljare. Jag vill inte vara till lags där lag-andan går ut på att vara strömlinjeformad och likna alla andra. Jag gillar att vara en extrem outsider, "ego-trippad" TYP. Strömlinjeformad av frukter är min melodi. Inte to my bitter end utan until my fortune end. Jag passar bäst in bland frukterian-ansikts-planeter. Jag kan inte kompromissa, jag avskyr att tala med kluven tunga eller lova saker som jag inte kan infria, och stå för i alla väder utifrån mina förståndsgåvor. Jag är frukterian och kommer aldrig att gå ifrån mina "frukt-ans-värda" ideal och detta oberoende av vad andra eller världens mest berömda forskare, psykologer, näringsexperter, för-fattare eller filosofer säger om detta, TY jag har funnit det energitillstånd där inga sjukdomar eller lidande existerar och detta är och kommer alltid att vara mitt SIGNUM.
Jag har aldrig gillat att vi ska vara med i "EU-gemenskapen". Min grundtanke är att ju fler kockar ju....TROTS den fina tanken om gemenskap som ofta är en paradox med "gäddor" som lurar i vassen. Jag anser tex att alla kockar i TV eller veckotidningar bidrar till människors ohälsa i samhället. Dom bidrar varken till människors medvetandeutveckling eller insikter om orsak och verkan utan är enbart fokuserade på gommens eller "gomseglets" sinnesupplevelser. Om jag kunde skulle jag anmäla dessa "gomkockar" (gourmet-) för  hälsovårdsombudsmannen. Eftersom detta inte skulle fungera får jag ha tålamod och nöja mig med att karmalagen sköter om det hela på bästa sätt och in due order. Tänk när det blir ett UPPVAKNANDE då många av oss inser vad alla dessa "GRILLER-KOCKAR" har ställt till med för griller hos mänskligheten, generationer framåt. Idag är det inte frågan om generationer utan nu går allt sk uppvaknande betydligt fortare än för bara några år sedan, så "REP-HOPPET" är det sista som överger människan. På min 100 års-dag hoppar jag på mina bevingade passionsfrukter utan att någonting frukta. Det finns knappt ett TV-program idag som inte har ett inslag av en sk "matlagningsexpert" som rör ihop recepten till en "sinnesnjutningens kranka och näringsfattiga blekhet" som leder till fethet. Jag uppmanar alla TV-kanaler att utesluta dessa och att alla bokförlag portförbjuder alla dessa "kändis-TV-gom-kockar". Att tjäna pengar på dessa människoförstörande kockar blir ett tufft karma och en tuff uppgift för kommande generationer att sanera.
- Nu får du väl ändå ge dig. Du som brukar säga "give the people what they need". Om nu kockarna öser på med sin "soppa" så kan väl du bara ge kärlek till allt detta så går det över fortare, som du själv säger-eller? Varför kan du helt enkelt inte hålla truten, gå in i ditt eget "tempel" och bara meditera på allt som du vill ska hända nu på sista trappsteget i Mayatemplets allra heligaste? Omfamna allt och ge din kärlek till folket ty det är vad de behöver mest av allt.
- Så sant, så sant min opponenta motvallsprick. Jag glömde bort mig i ett medialt rus av 100 kockar som stod i ett kök och grillade, kokade, stekte och ugnsbakade gourmet-recept i en kollektiv anda av gomseglens fullriggade koncensus, med Guden Mammon som vindgivare i ryggen, för att servera tusentals förväntansfulla, hungriga middagsgäster. För mig var det en skräckbild över det energislöseri som nu pågår innan polarisarna rensar bort all SKITEN. Uppvaknandet måste väl leda till att det inte i längden går att leva efter gourmetkockars gamla och nyfunna recept, lika litet som de gamla häxbrygderna botar och frigör människan från lidande. Nu spär man ju istället PÅ lidandet i ett klimat med ekonomiska och politiska supportande skaror av applådåskor. Men, inget ont som inte har något gott med sig. Det har gått så långt att man tror att det är Solen som orsakar cancer när det i stället är människans kokkonster och alla osaliga blandningar och kemikalietillsatser som toxifierar henne så till den omilda grad, att Solen i stället försöker befria själarna från detta esoteriska, arkeologiska och snart historiska omedvetenhet. Solen är kärleksfull men människan svarar upp med SKULD och HULL. Näää! Jag fortsätter att vara en vulkan som periodvis kan vila i sin egen kraft men även ge sina "utbrott av lava". Då är man väl JORDAD så det räcker!
RECEPTEN PÅ DEN DÖDA FÖDAN VINER GENOM MEDIE-LUFTEN, SVETTIGA KOCKAR MED SOCKRIGA RÄTTER LOCKAR, DÄR SÖTMANS LIVLÖSA VÄSEN UTROTAR DE SANNA SINNENAS HARMONI OCH BALANS, OCH SKJUTER UPP DEN EFTERLÄNGTADE FRIHETENS AVANS. FALLET KOMMER ATT BLI HÅRT OCH SVÅRT, SJÄLVFÖRINTELSENS TID ÄR HÄR OCH DEN SOM INTE VANANS BEDRÄGLIGA OVETSKAPLIGA MAKT GENOMSKÅDAR OCH FÖRKASTAR LÅTER SIG SAKTA SJUNKA NED I KOCKRIKETS KVÄVANDE "KVICK-SAND", OCH HINNER INTE UPPLEVA VÅRT NYSKAPANDE HARMONISKA, FRIHETENS "SMURFLAND". SMURF står för Samverkan Med Universums Reella Frihetsbehov. Kockar som bjuder ut kakafoniska recept och tävlar ser jag som små destruktiva djävlar.
Jag anser fortfarande att Sverige borde gå ur EU-gemenskapen (som egentligen styrs från....och av.....dvs av DEM?) med den topp-elit-styrda mansdominerande församling som bara kräver mer och mer makt och pengar över enskilda staters och individers "suveränitet", eller suverän-identitet. EU är en "demokratiskt" vald form där politiker, affärsmän, lobbyister, journalister, prostituerade, mytomaner, makthungriga kan få sitt lystmäte tillfredställt. Vad för slags demokrati är detta? Ja,ja vi har ALLA vad vi förtjänar, säger den inneboende rösten.
Ett maktöverlåtande i IN-KOM-PE-TEN-TA händer präglade av girighet, makt och kontrollbehov. Personligen ser jag INGEN VISDOM spira från detta EU-parlament. En del av EU-politikerna har hög svansföring, kanske avans-av-föring, men de flesta har rädd-svansen mellan benen och låter sig ledas av "alfa-hannar", som kan slå sig mest högljutt på bröstet med den djupa bas-rösten eller i undantagsfall vara de mest tillbakadragna och mest lättstyrda av utomstående, manipulerande sammanslutningar som Illuminati eller o-Bilder-berggruppen eller............. 
- Har du öst ur dig nog nu, så vi kan fortsätta vårt konstruktiva kärleksfulla homeo-sapiens-drag-spel?
- Tack för att du finns min motvallsprick! Utan dig blir det ingen ordning på pingisspelet som pågår i min hjärna. Tanken med demokrati är att alla myndiga svenska medborgare har en röst. Det parti som får de flesta rösterna vinner. Demokrati är en tankeform där mängdläran eller kvantiteten går före kvaliteten. Jag anser och hoppas att demokratin eller detta kvantitetstänkande har spelat ut sin roll efter 2012 eller efter........
Antag att du har följande två olika val:
1. En Demokrati där kvantiteten i form av en majoritet bestämmer hur en regering ska se ut. De som således får flest röster får flest mandat att utöva sitt politiska program. En majoritet defineras som det som är mer än 50% dvs även 50,1% är en majoritet och resten är vaddå?? Är kanske majoriteten dem-okrati och resten viokrati?
Dem-okrati bygger således på denna typ av majoritet.
Detta system med demokratiska val för med sig politiker som strävar efter makt och kontroll där risken för korruption, penningmässigt-mentalt och andligt, är överhängande. I denna demokrati råder en utbredd rädsla för att förlora väljare (kvantitetstänkandets rädsla och att inte duga dominerar). Demokratin vill i sin inneboende mening försöka att tillfredställa så många som möjligt. Eftersom det är MÄNGDEN som räknas, inte kvaliten, är det en utmanande marknad för manipulativa personligheter med "mytomanska",
orm-kram-slingrande egenskaper. En demokratiskt vald ledare vill ju vara en "landsfader" som värnar om landets bästa på ett kvantitativt plan. Den gamla "kära" folkhemstanken, med en Albin som en "föredömlig landsfader". Burr vilket surr!
Nya Arbetarpartiet, Moderaterna, tänker i första hand på företagandets lovsång, vår välfärd genom ökad produktivitet och tillväxt. De vill vara med i ett lagarbete, EU, en gemenskap med handelsutbyte och en militär gemenskap, som kan bidra till nationens tillväxt genom både ökad konkurrans och export av varor och tjänster. Drivmotorn och tillväxtnavet i detta är den fria företagsamheten. Detta är ju en förutsättning för en växande BNP. Demokrati och demokratiska val kan således ses som ett spel med kvantitet, där BNP blir ett mått på "välfärden".  Inget ont som inte har något GOTT med sig (och kanske även omvänt), som gammelmormor så klokt förkunnade. Det kloka kan bara ses i ljuset av det onda i mörkret. Var finns ljuset i mörkret? Om USA, Grekland, Irland, Portugal m.fl m.fl krisstater ska få en snabbverkande "medicin" på det degenerativa läget, borde man på direkten frysa inne allt kapital som går till militären, vapenindustrin och rymdforskning (säger en fd FOA-forskare). Massa friställningar, javisst men "nöden är uppfinningarnas Moder"-melodi borde lov-sjungas. Om en människa får en sjukdom genom en diagnos, brukar behandlingen vara att "konsumera" en vård bestående av mediciner, psykiatrisk vård, bestrålning, operation m.m. För varje diagnos och sjukdom som fastställs ökar således konsumtionen, av varor och tjänster, som för med sig en ökad BNP. Om en sjuk människa i stället avstår från att konsumera denna traditionella "vård" och radikalt lägger om sina levnads- och kostvanor till ett mer energisnålt levnadssätt kommer BNP att minska och BNL att öka.
För att illustrera detta: Mac Donald och tex Coca Cola är företag som omsätter enorma pengar. De sysselsätter mycket folk och spec ungdomar. Om vi enbart ser till de produkter som de framställer och säljer, bidrar det påtagligt till BNPn, den "paradoxala välfärden". Om vi däremot ser till orsak och verkan blir konsekvenserna inte en väl-färd utan en snabb hädan-färd med allt vad sjukdomar och lidande heter, som kommer som ett flödets å-verkan. Summan av "kardemumman" blir ett stort MINUS för BNL (Bruttonationallyckan) men positivt för den traditionella BNPn. Vi måste ändra på detta dvs om jag ger mitt barn en hamburgare och Coca Cola och han dör knall fall sö ökar BNP med alla varor och tjänster som produceras fram till jordfästningen, dvs den "paradoxala välfärden" ökar. Om jag i stället ger frukter till mitt barn och barnet aldrig blir sjuk, behöver inga mediciner eller vaccinationer så spär jag på BNPn i ringa utsträckning men BNL ökar desto mer. Hur definierar vi nu VÄL-FÄRD? 
 
Antag att vi alla boende i Sverige skulle avstå från konsumtion under ett år av allt utom mat och dryck och drivmedel till bilarna, dvs inga kapitalvaror skulle köpas. Antag att enbart byggindustrin skulle få vara verksam och bygga nya bostäder, renovera gamla bostäder. Massor av människor skulle ju självklart bli arbetslösa MEN glöm inte att "NÖDEN ÄR UPPFINNINGARNAS MODER". Byggindustrin skulle ha en tillgång på arbetskraft som saknar motstycke. De flesta andra industrier skulle ju vara stängda. Farten i bostadsbyggandet skulle speedas upp hundrafalt. Bristen på bostäder skulle försvinna på några år och tillgången skulle s.a.s mätta efterfrågan. Det senaste på Fukushima talar ju sitt tydliga språk dvs där måste man ju bygga upp nya bostäder och industribyggnader. Om det nu blir, jag menar NÄR, naturkatastrofer av olika slag, kommer många gamla former att raseras och behovet att bygga nytt kommer vi inte ifrån. Även om Sveriges landområden skulle läggas under vatten till, låt oss säga 22%, måste ju nytt byggas, fast på högre höjder. Vi behöver byggindustrin i alla väder. Vi kommer även att behöva duktiga hantverkare och "tusenkonstnärer" och levnadsglada SMURFAR i Det Nya Tidsmedvetandet.
 
2. I detta alternativ har vi en Viokrati där kvantitet är underordnad kvalitet. I en Viokrati består det styrande innersta kärn-skiktet av de mest Visa männen och kvinnorna i samhället. Dessa Vise har ett förvärvat energitillstånd, medvetandenivå och insikter i orsak och verkan på alla plan som gör att denna styrande kärngrupp INTE kan vare sig manipulera omgivningen, bli korrupta, låta sig påverkas av lobbyister, karriärlystna forskare eller tex medicinska "syntetiskt modifieringsinriktade" läkemedelsföretag eller elitistiska grupperingar. Medvetandet hos denna kärngrupp är att skapa ett samhälle i harmoni och få bort ALLT lidande och allt vad sjukdomar heter (med äkta naturmedel och tankeformer) inklusive girighet och korruption. Detta är möjligt eftersom denna kärngrupp just representerar denna frihet med den livsstil som de företräder.
Kärngruppen hos dessa "33" VISE är således orubblig i sin kärn-vetenskap och kärnkraft. Dessa vise har inget behov av varken "slaggprodukten" pengar, makt eller kontroll. Lyckan hos denna kärngrupp består av att TJÄNA sina medborgare genom att själva vara förebilder för Den Nya Människan i Den Nya Tidsanden som växer fram. Den som ger får vad den behöver.
Tänk om vi redan i valet 2014, 2 år efter 2012, kan få denna stjärn-konstellation, att lysa över alltihopa?
Viokrati utesluter allt som kan leda till att vara en "dominobricka" i ett sårbart system. Viokratin sätter VI först inte DEM! Styrkan, visdomen, hälsan, friheten och harmonin byggs i första hand upp i det egna rotsystemet dvs det egna landets äkta rotsystem. Om tex Sveriges folk har som avsikt att bli världens största bidragsgivare till länder i utveckling utan förbehåll är risken stor att det kommer sura uppstötningar som biverkningar. Bumerangeffekten kan bli att vi IMPORTERAR mer problem än vad vi förmår kunna hantera, vilket ju självklart leder till KAOS (KAtastrofalt Olympuskt Spel).
EXEMPEL:
300 milj. kr ska ges till ett utvecklingsland. Alternativen är att ge pengarna till de styrande eller att ge teknik och "försvarsvapen" till de styrande eller att plantera flera miljoner fruktträd. Första alternativet leder ofelbart till korruption i det styrande skiktet, vilket även det andra alternativet leder till. Tredje alternativet leder inte till korruption utan ett givande till befolkningen direkt, vilket indirekt gynnar även "makthavare". Enligt min Viokrati ges inga pengar till utvecklingsländers ledning utan fokus kommer att vara att hjälpa folket direkt genom planteringar och utbildning. Pengar ska således inte gå in på makthavares konton eftersom det är för stor frestelse för makthavare att stoppa i egna fickor och att dribbla med dessa. Om min granne svälter och jag ger 100 000 kronor så kanske denna person går på en lyxkrog och sen köper en lyxbil. Jag vill inte bidra till detta energislöseri och ohälsa. Näääää! Jag ger en korg med frukter så att denna person inte svälter ihjäl eller blir sjuk. Ingen barberque eller grillat som sätter griller i huvudet på folk.
Bättre med 100 fruktkärnor i handen på folket än pengar på makthavares skog av konton i olika länder.
- Men tänk om denna svältande person bara vill ha kött då?
- Han/hon får välja mellan fruktkorgen eller ingenting.
- Så du menar att i en Viokrati ska man inte själv få bestämma om man vill äta kött eller frukt?
- I en Viokrati ska kunskapen baseras på en vishet om orska och verkan och OM VAD, NÄR, HUR leder till ett samhälle i Harmoni, således inga förbud. Vill folk äta ihjäl sig ska de få det, utan inblandning av myndigheter eller pekfingrar från självutnämnda sk experter eller religioner som ska bestämma om man får äta gris, ko, häst eller kyckling ELLER bara frukter. Den fria viljan är viktig men viktigare är att styrande skiktet lever som dom lär och ÄR föredömen dvs icke folkliga utan vishetens "ambassadörer".
- Det låter ibland lite paradoxalt när du dribblar med orden som det är en ny form av vi-diktatur, där en liten klick bestämmer vad som är bäst för alla individer.
- I en Viokrati finns en acceptans för ALLT utan varken religiösa, politiska eller ekonomiska förtecken BARA medvetna insikter om hur man för SKUTAN i en harmonisk HAMN.
Under resans gång kommer många, p.g.a sina levnadsvanor att må illa och SPY över relingen men på skutan ska finnas ett SPA så man lär sig att inte behöva SPY.
 
"VÄGEN UT ÄR VÄGEN IGENOM". Det är ju själva resan som är spännande och givande med alla valen och kvalen, men MÅLET är den Harmoniska Finalen och inte den strömlinjeformade Internationalen. 
 
Vägen ut från DITT lidande är vägen igenom kvalen mot den stundande frukt-ans-värda BALEN.
 
Bli ETT med ALLT and: To be and always to be and let the bee be.
 
Carpe Punktum
Tord Lyseving
 
P.S Om jag fick bestämma, i en Viokrati,  hur gamla människor skulle få vård skulle jag till att börja med TA BORT ALL SK PSYKOFARMAKA OCH MEDICINSKA PILLER, och istället införa diksha eller personlig healing till alla behövande och oroliga patienter. Det finns ju tusentals diksha-givare och mediala människor i Sverige som är tusenfalt bättre "mediciner" än de biverkningsstinna läkemedel som den vinstgivande och människofientliga läkemedelsindustrin står för. Oneness-rörelsen, för att ta ett ex, och andra fria medialt begåvade individer borde kunna ta det ansvaret. Detta skulle leda till en ökning i BNL (Bruttonationallyckan) och minska arbetslösheten med stora tal. Vem vågar ta denna budkavle och rida vidare med? Detta skulle minska BNPn men öka BNL.
Då skulle VÄL-FÄRDEN få sin rätta innebörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar