torsdag 2 juni 2011

PANDEMIER

Pandemi låter inte som en epidemi utan mer som en invasion av Pandor. Tänk om så vore : D. Regeringen, med hjälp av lobbande läkemedelsindustrier, Socialstyrelsen och Läkemedelsverket i ett allskönt ryggkliande, köpte förra året in vaccin för hundratals miljoner skattekronor. Ytterligare ett naivt och okunnigt regeringsbeslut som ledde till en förväntad FLOPP i kubik och en stor förlustaffär för skattebetalarna. Hur många floppar behöver människan innan hon fattar? Hade detta skett i en industri hade ledningen blivit avsatt men icke de ansvariga politikerna.
Vi har ju för tusan Dem-okrati, demokratiskt valda politiker med ordens manipulerande tungo-spel med ett diffust ansvar. De sitter demokratiskt fastnaglade på sina taburetter utan självkritisk granskning och vett att avgå. I en Vi-okrati vore detta omöjligt. Själv har jag aldrig tillåtit vaccinationer av mina barn. Naturen har sina egna medel med "antibiotiska" effekter. Detta borde också läras ut i skolorna, men rädslans makter hindrar, men wait and see, en ny ordning är på intågande.

Hundratals, (jag tror att det är tio-tusentals), unga människor har fått livet förstört (om inte intelligenta radikala åtgärder nu vidtas) i form av biverkningar som lett till diagnosen Narkolepsi pga politikers och läkemedelsexperters okunskap och oförmåga att se sjukdomars orsak och verkan. Diagnosen borde i stället vara "politikers kranka blekhet" förkortat PKB" alternativt "Läkarexpertisens Krankhets-Syndrom", förkortat LKS. Själv var jag nog "kronisk" Narkoleptiker under min uppväxt eftersom jag ofta när jag åt kött blev så trött så jag måste vila. Ja, ibland när jag åt kött kändes som om det var någon som slog mig med en klubba i huvudet. Nu förstår jag orsaken men då? Allt mitt idrottande var väl det som höll mig vaken och aktiv. Antag att vi hade haft ett Miljödepartement För Moder Jords Hälsa, som ansvarat för rekommendationer till folk om deras hälsa och levnadsvanor med en ledning av personer som lever som dom lär och har full insikt om sjukdomars orsak och verkan, SÅ SKULLE aldrig vaccin överhuvudtaget användas. Hur länge ska vi behöva dras med denna okunskap som finns i vårt "Dum-okra-tiska Representanthus"?? I en Viokrati med ett Miljödepartement, med riktiga miljövänner, kommer det bara hälsosamma goda råd till medborgarna där ledningen i detta departement är omutbara och opåverkbara av läkarexpertis, lobbyister, Socialstyrelsen och allt som har med LäkemedelsVärk att göra.
- Nu har du öst ur dig tillräckligt. Du brukar ju själv säga att vi har vad vi förtjänar och att detta beror på det energitillstånd vi har.
- Javisst ja, jag glömde bort mig för en stund, och självklart har vi vad vi förtjänar men jag blir så fö.....at otålig ibland. Egentligen behövs ingen otålighet eftersom allt ändå sker per automatik. Naturen, den mänskliga och den omkring oss får ha sin gång, med tiden kommer näktergalens sång, i våra bröst, kanske nu till höst.

I Den Nya Tiden som nu är här, behöver vi ett Miljödepartement som företräds av hälsosamma LEVNADSKONSTNÄRER som inte är intresserade av att vika ut sig eller mutas för att locka till sig röster. Hymlandets tid är snart förbi. När ska den giftiga, klyvna tungan bli HEL-HET, befriat från bedövande gift? Detta Miljödepartement ska inte underställas politiska makthavare utan vara fristående och självbestämmande. Detta går att förverkliga med rätt val av människor.

ETT GOTT RÅD
Är att INTE använda syntetiska man-i-pu-le-rade VACCINER, utan hellre "dosera" kroppen med bl.a VACCINIUM MYRTILLUS dvs BLÅBÄR, som är ett av många verksamma, miljövänliga NATUR-medel som BOTAR och håller tarm och kropp i TRIM. Själv äter jag en tekopp blåbär varje/varannan dag. Javisst ja, man får ju inte säga att ett naturmedel botar, aj aj, vad har jag nu sagt, kortet är lagt snart öppnas pandoras bottensats med en magisk skatt.
Anm. Blåbär är ett mycket nyttigt bär. Den blå färgen kommer från antioxidanten Antocyaniner, och kan förebygga hjärt- och kärlsjukdomar, samt förhindra hjärnans åldrande. I blåbär finns tex kalium, kalcium, magnesium, fosfor, C-vitamin, järn, B-vitamin samt betakaroten. Blåbär har använts mot dålig syn, hudproblem och diarré. Karotenoidet Lutem är bra mot grå starr och ögonsjukdomar. Diabetiker bör äta blåbär varje dag eftersom det reglerar blodsockret vid både högt och lågt blodsocker.

HÖR OCH HÄPNA?
En vetenskaplig undersökning på några hundra patienter med kronisk diarré har gjorts på Kuba. Den kvinnliga forskaren, som jag samtalat med bedrev, en gång i tiden, sina doktorandstudier på KTH i Stockholm, och arbetar nu på ett forskningsinstitut på Kuba. Den vetenskapliga undersökningen visade att de flesta blivit av med sin kroniska diarré efter bara några veckor. Nu kommer "hör och häpna"! Patienterna fick kapslar som innehöll vulkansand och samma sort som många av mina vänner och jag själv äter. På Kuba av alla ställen? Kanske kan Narkolepsi botas med vulkansanden. För mig personligen finns inga obotbara sk sjukdomar.

VÄLFÄRDFör mig är välfärd inte en ökning av vår BNP-paradox utan en färd-VÄG beströdd, inte med törnen, utan med frukt-kärnor som leder till frihet och harmoni, kollektivt som individuellt.
Individens Frihet och Lycka dvs BNP blir IFL.

Frukt-ans-värda hälsningar
Tord, VD för ett byggföretag som nu är uppköpt av en större byggkoncern. Jag ser mig mer som en Visionär Dåre än en traditionell VD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar